fennevandenelsen.reismee.nl

Lekker genieten van het goede leventje hier in Perth

G’day

Jaja, de 4 maanden zijn ook alweer bereikt hoor. De tijd gaat zo snel, en dan te bedenken dat ik in eerste instantie maar voor een half jaar ging. Dan had ik over 2 maandjes alweer in het vliegtuig terug naar huis gezeten….. Maar dat gaat gelukkig nog niet gebeuren! Alhoewel ik er af en toe best naar uit kijk om iedereen weer even te knuffelen en te zien.

De afgelopen 3 weken stonden doordeweeks vooral in het teken om weer terug in het ritme te komen voor Noah en Ollie. Aangezien het op vakantie er een beetje bij in is geschoten. Dat was ook goed te merken toen we weer thuis kwamen. Waar naar bed gaan voor ze eerst geen probleem was, staan we nu vaak naast hun bedje in de hoop dat ze na een half uur dan eindelijk in slaap vallen en niet na een uur weer wakker worden. Vooral Oliver heeft er een handje van. Die heeft het liefst dat we hem elke minuut van de dag knuffelen…dat gaat natuurlijk niet. Verder zijn we begonnen met fruithapjes. In het begin eindigde alles op de grond in plaats van hun mondje, maar sinds deze week beginnen ze het toch een beetje te eten.

In het weekend ben ik weer gezellig op stap geweest met Lisanne en Lotte. We wilden in eerste instantie naar het strand gaan, maar net toen we wilden gaan begon het een beetje te regenen.. dus toen hebben we eerst boodschapjes gedaan in de stad om vervolgens bij Lisanne thuis lekker te relaxen in de jacuzzi, te koken en daarna lekker te gaan stappen in Fremantle, helaas viel het uitgaan daar een beetje tegen. Maar desondanks hebben we er wel weer een gezellig avondje van gemaakt met z’n drieën. Zondag waren we pas laat wakker en hebben de rest van de dag lekker rustig aan gedaan. En ja, toen was het weekend alweer voorbij. Maar dinsdag stond er alweer wat leuks op het programma.

Dinsdag 26 januari was het hier Australia day. Hier wordt met nieuwjaar geen vuurwerk afgestoken, maar dat doen ze dus met Australia day. Natuurlijk zijn ook wij weer op pad gegaan om het vuurwerk aan de rivier te bekijken. We hadden een heel mooi plekje precies aan de rivier. We waren er al om half 4, maar het vuurwerk zou pas om 8 uur beginnen, dus dat werd wachten, wachten en nog eens wachten. Maar we hebben ons prima vermaakt hoor. En toen was het eindelijk 8 uur en barstte het vuurwerk los. Echt supermooi, het was het wachten zeker waard gelukkig! Het voelde zelfs een beetje als nieuwjaar!

De rest van de week heb ik vooral lekker rustig aan gedaan.Vorig weekend was het weer wat slechter en had ik met Lisanne en Lotte afgesproken in de stad om plannen te maken voor onze roadtrip. En dat is gelukt hoor!! In maart gaan we een paar daagjes naar het zuiden van Australië. We willen een campervan huren, waar we met z’n drietjes in kunnen slapen. We willen naar Albany via Margaret River, Augusta en Denmark… en natuurlijk alle andere stadjes en natuurparken die we onderweg tegenkomen. Ik heb er heel veel zin in, want dat wordt natuurlijk weer super leuk!

Oh… had ik trouwens al verteld dat ik eerst nog naar Sydney ga met Leanne, Damien en de boys? Dat gaat namelijk begin maart gebeuren! Leanne’s halfbroer gaat trouwen dan en wij zijn allemaal uitgenodigd, super leuk!!! Wat heb ik toch een mazzel zeg! Eerst naar Bali en nu ook nog een weekje naar Sydney.. had het niet beter kunnen treffen! Er staan dus weer hele leuke dingen op de planning!

Afgelopen maandag zijn we voor het eerst gaan babyzwemmen. Het was maar een half uurtje, maar het was wel heel leuk! De rest van de week werd het alleen maar warmer en warmer. Donderdag ben ik nog even bij het strand gaan lunchen, terwijl Leanne afgesproken had met wat andere moeders. Zaterdag ben ik met Lisanne ’s ochtends naar het strand geweest, aangezien het ’s middags veel te warm was. Ik blijf het heerlijk vinden op het strand, dat is echt even een vakantiemomentje!

En gisteren heb ik m’n verjaardag gevierd samen met Lotte en Lisanne. Een keertje wat anders dan normaal hier in het verre Australië. Normaal gesproken ben ik midden in de winter jarig, maargisteren was het ‘’maar’’ 40 graden…. frisjes hoor! Ik wist nog van niks, maar moest om 11 uur in de stad zijn. Spannend hoor, maar wel super leuk! In de stad werd ik opgewacht en begonnen ze voor met zingen en kreeg ik m’n eerste cadeautje… een kroontje met ‘happy birthday’ erop (waar ik dus de hele dag mee moest rondlopen….) Ze hadden een speurtocht georganiseerd rondom en in de stad. En telkens bij een plek moest ik een opdrachtje doen, en als m’n antwoord goed was kreeg ik een cadeautje! Ook kreeg ik af en toe een briefje met daarop lieve berichtjes vanuit Nederland! Heel lief! Op een begeven moment kwamen we aan bij the Bell tower en moest ik weer een vraag beantwoorden… terwijl ik op zoek naar het antwoord was had Lotte stiekem al de kaartjes gekocht, zodat we als verassing naar boven konden! Heel leuk, met helemaal boven een heel mooi uitzicht over de stad en de rivier! Hierna hadden we een kleine lunchpauze. Daarna moest ik nog naar 3 verschillende plekken met als eindpunt ‘San Churro”, waar we lekker churro’s hebben gegeten!

Hierna hadden we besloten om even lekker te gaan relaxen tijdens een pedicure (waar we even in de airco konden zitten) om vervolgens nog ergens een lekker hapje te gaan eten. Echt een superleuke en gezellige dag gehad! Bedankt Lies en Lot!

En vandaag is dan de dag dat ik echt jarig ben! Natuurlijk moest ik gewoon ‘’werken’’, maar dat maakt helemaal niets uit. We gingen vanochtend eerst weer babyzwemmen, wat echt heel leuk is! Het was vandaag nog warmer! 42 graden… vanavond zijn we gaan uiteten aan het strand met een prachtige zonsondergang! Ook heb ik vandaag heel veel verjaardagsknuffels gehad van Noah en Oliver!

Ik heb dus weer een paar hele leuke weken achter de rug! En er zullen er vast en zeker nog wel meer van komen!

Nou tot de volgende keer maar weer!!!!

xx Fenne

Reacties

Reacties

Elian

Ha Fenne,ook al hebben we elkaar regelmatig "gezien" en gesproken en heb je alles al verteld toch blijft t superleuk om je verhalen nog eens op mijn gemak te lezen!! Ga maar lekker verder met genieten en ik verheug me weer op je volgende verhalen.En in de tijd dat jij vanalles mee maakt zijn wij ons hier aan t voorbereiden op onze reis naar Australie!Dan kunnen we elkaar eindelijk weer in de armen sluiten en knuffelen.Liefs Mamskie????

Astrid

Fenne proficiat met je verjaardag
en ik verheug me op je volgend verhaal
met foto's.

Tineke

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Fenne! Je hebt het al achter de rug, terwijl wij nu terug komen van een gezellige vastelaovend dag. Fijne tijd nog! XXX

renee

Hey Fenne!
Super gefeli en wat een toffe berichten meis! Het ziet ernaar uit dat je daar elke dag geniet, of je nou werkt of niet, ik zou willen dat ik dat ook kon zeggen, brrr;)
Dat heel Venlo je komt opzoeken is toch wel erg byzonder, volgens mij zijn ze bang dat je daar wil blijven...
Ik kan me ook wel voorstellen dat je daar zou willen gaan studeren hoor. Aan de andere kant: kom eerst eens terug in je eigen holletje over een poosje en kijk maar hoe dat voelt.

Genoeg gefilosofeerd, dag liefie!! Renée. en namens Jules!!

Fenne

Hoihoi!
Bedankt voor de felicitaties, zoals jullie konden lezen heb ik het goed gevierd hier! En Renée, ik weet zeker dat het heel erg wennen zal zijn om weer terug 'thuis' te zijn! Natuurlijk ook leuk om iedereen weer te zien! Maar na een tijdje zal het toch wel weer beginnen te kriebelen! Dus wie weet:)

Xxx

Bettie Drissen

Een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Een bijzonder ervaring om aan de andere kant van de wereld jarig te zijn.
En wat speciaal dat je 'bezoek' uit Venlo krijgt. Nog ff wachten en dan komen ze!
Maar eerst nog verder genieten van jouw avontuur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!