fennevandenelsen.reismee.nl

De ultieme trip Down Under

Hi guys,

In m'n laatste blog schreef ik dat ik nog een weekendje met Lisanne naar Bali ben geweest. Inmiddels een aantal weken verder zit de reis door Australië met pap, mam en Wout er ook op en ben ik nog aan het genieten van mijn laatste paar daagjes in Perth. Dit is tevens ook mijn laatste blog….. ,maar bereid je voor het is een erg lang verhaal….

Ongeveer 3 weken geleden had ik maandag m'n laatste 'werkdagje' bij Noah en Oliver. Dat was wel een rare dag, want wat ga ik deze jongens missen! Sowieso een rare dag, want 's avonds zou ik pap, mam en Wouter ophalen van het vliegveld en kon ik ze na 9 maanden eindelijk weer knuffelen. Overdag ging het prima, want ik had de afleiding van Noah en Oliver, maar toen zij inmiddels in bed lagen begon het wachten toch lang te duren. Rond 21.30 ben ik richting het vliegveld gereden om ze op te halen, maar voordat ze alle koffers gepakt hadden en door de douane waren was het alweer een half uur later, maar daar stonden ze dan! Alsof ik nooit ben weggeweest en alsof ik ze al die tijd gewoon gezien had (wat eigenlijk ook wel een beetje waar was door dat we veel hebben geskypet)!

Na een drankje in het appartement en elkaar een beetje hebben bijgepraat gingen we lekker slapen! De volgende stond ik alweer vroeg op, want ik moest de bus/auto(die ik geleend had) terugbrengen naar Leanne en Damien. Nog even lekker knuffelen met Noah en Oliver en toen met de bus weer terug naar het appartement. De eerste dag voor pap, mam en Wout in Australië begon al goed. Het weer was erg slecht en ze hebben dan ook vooral regen, regen en nog eens regen gehad op hun eerste dagje hier in Perth. Ik heb ze meegenomen naar Kingspark nadat we de auto hadden opgehaald en daar hebben we gezellig geluncht in de plensregen. Na een ritje langs de zee en te hebben genoten van een mooie zonsondergang (inmiddels scheen het zonnetje alweer)kwamen we weer aan in ons appartementje aan zee. Wouter en ik hebben toen als vanouds weer gekookt en hebben de avond afgesloten met een drankje en een hapje.

De volgende dag stond Bridgetown op het programma, want ik had geregeld dat we ook een nachtje in het vakantiehuisje van Leanne en Damien mochten slapen!

Na lekker geluncht te hebben in de plaatselijke pub in Bridgetown zijn we doorgereden naar het huis. Voor mij inmiddels best wel normaal( ook ik vind het nog steeds erg mooi hoor) maar voor de rest was dit toch een zeer bijzondere plek! Daar hebben lekker genoten van het zonnetje. Na een nachtelijke expeditie op zoek naar enkele Australische dieren… uiteraard niets gezien haha, gingen we weer lekker slapen. Op donderdag wilde ik ze meenemen naar de wijnstreek van Australië: Margaret River. Ik was er inmiddels al twee keer geweest, maar nog steeds blijft de kust daar prachtig met de hoge ruige golven! Als kers op de taart kwamen we op de weg richting een winery ook een aantal wilde kangoeroes tegen! Het blijft bijzonder om deze leuke beestjes te zien! Het was een lange weg naar huis (Perth, want dat voelt toch ook als m'n thuis) van ongeveer 4/5 uur, omdat we nog een aantal keer gestopt zijn op mooie plekjes. Ook hebben we dus lekker geluncht bij een winery, met heerlijk eten, waar vooral Wouter erg van genoot! Na een lange terugreis sloten we de avond met een drankje in Subiaco samen met Lisanne! Wederom weer erg gezellig!We waren wel allemaal erg moe en gingen dus snel slapen na nog een blaascontrole bij pa…. All good.

En toen was het alweer de laatste volle dag in Perth, dat betekende dus kangoeroes en baby's knuffelen. 'S ochtends zijn we vroeg samen met pap en mam met Oliver en Noah gaan zwemmen( babyzwemmen), tevens ook voor hen de eerste ontmoeting met Leanne, Noah en Oliver. Erg leuk! 'S middags zijn we naar het wildlife park gegaan om daar kangoeroes te zien, te knuffelen en te voeden! Erg leuk ook natuurlijk! 'S middags werden we verwacht bij Leanne en Damien, om daar gezellig een borrel te doen en natuurlijk heel belangrijk; nog even knuffelen met Noah en Oliver.

Zaterdag zijn we naar Sydney gevlogen en kwamen daar rond 21.00 uur aan. We zaten in een hotel midden in de stad, erg gaaf vond ik zelf! We besloten nog even naar Darling Harbour te gaan om een drankje en klein hapje te doen, maar aangezien het zaterdagavond was en heel Sydney uit aan het gaan was, eindigden we al snel bij de Mac Donalds. Snel ons bedje in om de volgende dag vroeg op staan, om naar de Blue Mountains te gaan..... Helaas, we waren nog net te laat om te boeken en konden dus niet meer mee. Dus dat betekende een lange dag in Sydney zelf, wat natuurlijk ook geen straf was! We besloten na even rondkijken een watertaxi te nemen naar the Opera House. Een prachtig ritje over het water onder de Harbour Bridge door met in de verte the Opera House. Daar hebben we even rondgelopen en alles goed bewonderd. Toen ben ik samen met Wouter de stad ingegaan om voor een GoPro te gaan kijken, 2 uur later kwamen we weer terug en hebben we heerlijk geluncht aan het water met uitzicht over de Harbour Bridge en the Opera House. Na onze lunch zijn we helemaal rond gelopen en gestopt bij het Macquaries point, waar de ultieme foto's werden gemaakt. Op de terugweg zijn we via de Botanic Gardens teruggelopen en hebben we weer een watertaxi naar Darling Harbour gepakt. Vanaf daar gingen we naar ons hotelletje om ons even op te frissen. Wouter bleef in het hotel en Pa, ma en ik gingen nog een hapje eten bij de Italiaan in de straat...

'S maandags hadden we afgesproken met Faye en Ron en Elaine ( de moeder van Leanne, en de broer en schoonzus van Faye). Zo werden we opgehaald bij central station en brachten ze ons naar een super mooie plek dichtbij Manly om daar chique en uitgebreid te lunchen. Vanuit het restaurant keken we ze het water op met in de verte de mooie skyline van Sydney. Wat een wereldstad! Wederom weer een geslaagde middag met gezellige mensen, goed eten en een prachtige omgeving! Na onze lunch brachten ze ons naar Manly, waar ik weer afscheid nam en nadat we nog genotten van een zonsondergang vanaf het strand hebben we vervolgens de ferry gepakt naar Circular Quay( The Opera house) het was al goed donker, dus vanaf het water zagen we de skyline, de Harbour Bridge en The Opera House by night, met vele lichtjes, erg mooi! En toen brak onze laatste dag in Sydney aan. Time flies while you’re having fun! 'S ochtendsvroeg zijn we naar de Sydney Eye Tower gelopen. Een hoge toren waar je bovenin een 360 graden uitzicht had over heel Sydney. We hadden geluk met het weer, want het was een stralende dag met een zonnetje en een helderblauwe lucht. Toen bleek hoe groot Sydney eigenlijk wel niet is. Hoe ver je ook keek, je zag vooral veel wolkenkrabbers en andere gebouwen die bij de wereldstad horen. In de middag zijn we met de bus door Sydney naar het welbekende Bondi-beach gegaan. Ook weer een mooi strand, maar tot zover kunnen de stranden van Sydney niet tippen aan de mooie eindeloze stranden van Perth met de ruige Indische Oceaan.

Woensdagochtend bestond uit koffers en tassen inpakken en weer op naar het vliegveld om ons avontuur te vervolgen in Cairns en omgeving. We kwamen rond 17.00u aan op Cairns airport en de hitte kwam ons weer tegemoet, vergelijkbaar met Bali, maar dan toch iets minder gelukkig. We werden opgehaald en naar ons resort gebracht in Palm Cove, waar we een luxe appartementje hadden met jacuzzi en bubbelbad. Helaas verbleven we hier maar twee daagjes, dus veel tijd om te bubbelen hadden we niet. Na nog een hapje gegeten te hebben bij een Italiaan, zijn we lekker vroeg gaan slapen, omdat we de volgende dag er weer vroeg uit moesten. Om 7 uur werden we opgehaald. Eindelijk was het zover, tijd voor het wereldberoemde Great Barrier Reef! We hadden een mooi zeilboot, met gelukkig niet al teveel mensen. We moesten eerst ongeveer 2 uur varen voordat we bij een van de zandbanken aankwamen. Dat was niet zo erg hoor, want er was een lekker zonnetje, een lekker windje, en we konden genieten van een supermooi uitzicht en... niet te vergeten natuurlijk, de gezelligheid! Na 2 uur kwamen we dan aan bij een stukje super helder water, waar we met kleine veerbootjes naar het strandje werden gebracht. En daar konden we dan een aantal uurtjes snorkelen, wat zeer de moeite waard was. Het duurde even voordat je het koraal zag, maar na even zwemmen kwam het dan toch in zicht. Erg mooie kleuren met nog veel mooiere gekleurde vissen. We hadden ook kans om schildpadden te spotten, maar helaas, die lieten zich bij ons niet zien. Na een aantal uurtjes genieten van al het moois in de oceaan, was het weer tijd om terug te gaan naar het vaste land. Weer een mooie tocht van ongeveer 2 uur. In de bus terug naar ons appartementje kwam ik erachter dat ik de hele dag al samen met een andere au pair( waarmee ik naar Penguin Island ben geweest) op dezelfde boot heb gezeten.... We kwamen elkaar pas in de bus tegen, maar wat kan de wereld toch weer klein zijn. De avond sloten we weer af bij de Italiaan( jaa, ze hebben hier veel Italiaanse restaurantjes). Met een super tevreden en overweldigend gevoel ging ik weer lekker slapen, want de volgende dag vertrokken we maar Cape Tribulation.

Een prachtige route helemaal langs het strand, de welbekende Great Barrier Reef Drive, onderweg stond een aantal keer aangegeven dat er een mooi uitzichtpunt was en die hebben we dan keer op keer ook bewonderd. Onze eerste 'stop' was bij een strand, beter gezegd, een tropisch strand waar je tussen de palmbomen door zo het strand op liep en waar je ook keek geen mens zag. Heerlijk!

Onze tweede stop was ergens bovenop een berg, waar je mooi kon uitkijken over de zee en al die eilanden die daar in het water liggen. Na nog een lunch in Mossman, reden we door naar ons verblijf. Maar voordat we daar heen konden moesten we met de veerboot naar de andere kant van de rivier. Er werd tevens gewaarschuwd voor krokodillen... Stiekem hoopten we die toch wel te zien, want hoe vet zou dat zijn...! Maar helaas geen krokodillen gezien. Toen vervolgden we onze weg door het tropisch regenwoud met als eindbestemming: Cape Tribulation. We hadden voor een nachtje geboekt in de boomhut om ook een indruk van het regenwoud te krijgen. We verwachtten dan ook dat we veel beesten zouden zien , maar wederom bleef het enkel bij wat spinnen, vogels en mieren. Stiekem waren we met z'n alle toch wel blij dat we maar een nachtje in de 'jungle' sliepen, want we waren stiekem toch wel een beetje bang om gevaarlijke en grote dieren tegen te komen, wat achteraf nergens voor nodig was..... Maar je weet maar nooit he. Na een goede nachtrust in onze boomhut, was het alweer tijd om te vertrekken naar onze volgende bestemming; Port Douglas.

We besloten al vroeg te gaan, zodat we een volle dag in Port Douglas hadden. Het was ongeveer 1,5 uur rijden en toen kwamen we weer aan in een heel andere wereld, de bewoonde wereld, waar volop genoten werd van de zon, van het eten, van het drinken en van de mensen, wat na een nachtje in de jungle toch heel erg fijn was. 'S middags gingen we lekker even genieten van het mooie weer aan het strand en sloten we af met een frisse duik in de zee. Die zondag stond er weer een tour op het programma. Deze keer zouden we de echte jungle ingaan en zouden we een indruk krijgen van hoe de Aboriginals vroeger leefden..... Dit bleek niet zo ons ding te zien, wat al een beetje te verwachten was... Haha. Het begon met speervissen, waarbij we 1,5 uur door de zee/ mangroves moesten lopen... Toen vertelt werd dat we dit gingen doen, haakten mama en ik toch al snel af haha, want dat is toch niets voor ons. Pap daarentegen ging vol goede moed op pad met het idee om over een half uurtje weer terug te zijn.... Dat bleek iets langer te worden haha. Na de gevangen morningtea te hebben klaargemaakt (de krabben, de vissen en andere schelpdieren) vertrokken we met z'n alle richting Mossman Gorge om na een goede lunch op pad te gaan met Mooks. Mooks is opgegroeid in de jungle van jongs af aan en wist dus heel veel af van alle planten. Ook vertelde hij verhalen over hoe hij mensen had geholpen met ziektes en kwalen met behulp van planten... Tjaa wat moet je daar van denken?! Uiteindelijk hebben we ongeveer 1,5 uur door het Tropisch regenwoud en gingen we weer terug naar ons appartementje waar we lekker gingen uiteten in Port Douglas bij een wat chiquer restaurantje, waar we heerlijk gegeten hebben.

Op maandag was het weer tijd voor een nieuwe bestemming, namelijk Atherton, een plaatsje wat ongeveer 2 uur rijden was vanaf Port Douglas. Atherton ligt helemaal in het binnenland. Onderweg kwamen we ook verschillende soorten landschappen tegen. In het begin nog een klein stukje van het Tropisch regenwoud, daarna kwamen we terecht in een gebied vol droogte en warmte en in het plaatsje Atherton was alles weer zo groen en zonnig…. En dat in 2 uur tijd. We kwamen veels te vroeg aan bij ons bed and breakfast, dus konden we helaas nog niet inchecken. De gastvrouw vertelde ons dat er ergens bij een meertje een leuk restaurantje zat waar je lekker kon lunchen….. tjaa, het was vast lekker geweest als we het hadden kunnen vinden….. Uiteindelijk geluncht in Yungaburra, een typisch Australisch stadje met een ouderwetse bakker, een postkantoor en enkele kleine winkeltjes. Toen konden we inchecken en hebben we de hele middag nog lekker genoten van een heerlijk zonnetje! In de buurt van Atherton bleken nogal veel watervallen te zijn, dit stond dan ook op het programma voor de volgende dag. We begonnen bij de Dinner Falls met krater. Een voor Nederlandse begrippen erg mooie en grote waterval, voor Australische begrippen daarentegen stelde dit nog niet veel voor. Na enkele kiekjes te hebben gemaakt was het tijd voor de volgende watervallen; De Millaa-Millaa Falls. Voordat we naar de waterval gingen nog gegeten in een lunchzaak/supermarkt/drogist/ speelgoedwinkel/ en alle andere dingen die je eventueel nodig zou hebben. Toen gingen we door naar de Millaa-Millaa Falls. Een spectaculaire waterval waar je de mogelijkheid had om een frisse, zeg gerust hele frisse, duik kon nemen. Pa begon en Wouter en ik volgden. Na ons weer fris en fruitig te voelen gingen we door naar de Zillie Falls. Om aan de voet van de waterval te komen moesten we naar onder via een glibberig, modderig pad… daar waren we niet echt op gekleed…. Dus met slippertjes gingen we het toch proberen… en guess what.. We made it! Na dus wat foto’s te hebben gemaakt voor het bewijs dat we het gehaald hadden keerden we terug naar boven en vervolgende we onze rit naar de laatste waterval van de dag. Toen was het weer tijd om terug te rijden naar ons B&B voor een kleine maal.

Jaaa…. De laatste drie dagen waren aangebroken… we vertrokken ’s ochtends al vroeg naar Mission Beach, omdat het waarschijnlijk alleen vandaag nog mooi weer zou worden. En dat klopte, dus hebben we lekker een hele middag kunnen genieten van zon, zee en strand waar we onze reis door Australië maar al te graag mee wilde afsluiten… helaas voor ons, want de andere twee dagen waren toch een stuk minder. Gelukkig bijna geen regen gezien, maar lekker zonnen op het strand was er voor ons niet meer bij. Gelukkig zaten we in een mooi resort en was onze kamer uitgerust met een bubbelbad…. Daar hebben Wouter en ik dan ook veel tijd in doorgebracht, want je moet toch iets met het slechte weer. Trouwens, Mission Beach is echt super mooi! Een echt bounty strand! Dus ook al was het slecht weer, we konden wel genieten van de mooie stranden en uitzichten. Wat ik wel jammer vond, is dat ik van de bonus die ik had gekregen van Leanne en Damien wilde gaan skydiven, maar vanwege het weer kon dat niet door gaan. Erg balen dus, want hier had ik al lang naar uitgekeken… maar ja dit is ook weer een goede reden om weer terug te gaan.

Tjaaa en dan breekt dan toch weer de laatste dag aan van de vakantie. Vroeg vertrokken naar Cairns airport om de auto in te leveren. Ook vlogen pap, mam en Wouter deze dag weer naar Nederland. Ze vlogen al om 15.00uur, dat was niet heel lang wachten voor hen… voor mij daarentegen, ik vloog pas om 20.00uur terug naar Perth en dus moest ik nog een dagje doorbrengen in Cairns. Toen heb ik besloten om naar het centrum van Cairns te gaan om daar nog even rustig te genieten van de zon en de zee, Heerlijk. Al duurde dat ‘wachten’ toch best wel erg lang. Na een vlucht van 5 uur was ik weer thuis in Perth en stond Leanne me al op te wachten. Gauw m’n bedje in en lekker slapen.

Zondag heb ik lekker weer kunnen knuffelen met Noah en Ollie en heb ik weer even kunnen bijkletsen met Lisanne voordat zij naar Cairns vertrok met haar moeder.

Nu ben ik lekker aan het genieten van mijn laatste dagen hier bij Noah en Ollie en probeer ik ze zoveel mogelijk te knuffelen, want het zal wel even duren voordat ik deze muppies weer zie. Vanavond ga ik als afsluiting met Damien, Leanne, Noah en Oliver nog een hapje eten bij de Italiaan, de plek waar het allemaal begon! Ik ga het hier bij laten…. 5 pagina’s is toch wel erg lang. Dit waren dan al mijn blogs over mijn avontuur in Australië! Bedankt voor het lezen en voor alle leuke reacties! Ik zie jullie snel!

Xxx Fenne

Reacties

Reacties

Bettie

Tja......dan zit er bij a op. Helaas voor jou, maar je hebt wel mega mooie ervaringen. Er zijn niet veel meiden van jouw leeftijd die dit kunnen evenaren.
Koop nog maar wat extra zakdoekjes, want die zul je wel nodig hebben.
Ik wens je alvast een goede vlucht terug. Tot ziens in Venlo.

Astrid

Wat prachtig om een kijkje in je ervaringen te hebben mogen bewonderen.

john buur

Dank voor het delen van je avontuur...
goede reis fenne????

Elian

Tjee Fenne ,wat onzettend mooi geschreven!!Al onze belevenissen vd afgelopen weken op jou manier verwoord!Ook al hebben we elkaar 3 wk lang gezien en gesproken ,toch kijken we ontzettend uit naar jou thuiskomst a.s.donderdag!Geniet en knuffel nog maar volop de komende dagen ,groetjes aan iedereen daar en n extra knuffel voor de boys !En voor jou natuurlijk ook.Liefs mamskie????

Elian

Ohja idd een smily wordt een vraagteken......

Gerard

Idd zoals mama al schrijft, mooi verwoord op jouw manier. Het is alsof ik het allemaal weer life beleef. Geniet enorm van de laatste dagen and cannot wait to see you.

Tineke

Wat heb je weer leuk jullie ervaringen beschreven. Sterkte met afscheid nemen en goede reis!

Guus

Ja ,Fenne dat waren je verhalen en foto's van ver weg maar je hebt denk ik nog wel meer verhalen met bij komende dingen die horen we wel van je . Zien elkaar .
Goede reis naar ons KIKKERLANDJE .


Gr Oss

Ineke

Geen woorden voor, onvergetelijk!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!