fennevandenelsen.reismee.nl

Kangoeroes knuffelen, Reefwalken en met dolfijnen zwemmen

Hey!

Een maandje geleden alweer (iets meer), dat ik naar Sydney, op roadtrip en naar Bridgetown ben geweest. Maar inmiddels heb ik ook alweer een heleboel andere leuke dingen gedaan afgelopen weekenden! En zo zijn ook alle vluchten geboekt!

Laten we gewoon weer beginnen in het weekend dat ik weer thuiskwam van Bridgetown. Die zaterdag ben ik met Lotte eerst naar de dierentuin geweest. En omdat we nog geen koala’s gezien hadden sinds dat we hier zijn, moesten die toch wel even bezocht worden!Maar helaas… de dierentuin viel een beetje tegen. Niet zoals wij de dierentuinen kennen, maar kleiner en van elk dier maar een of twee. Dus heel veel beesten lagen te slapen of waren niet te zien. Gelukkig hebben we wel de koala’s gevonden hoewel dat er ook maar twee waren hoor. Maar goed we hadden ze in ieder geval gezien. We hadden ons rondje door de dierentuin gelopen en besloten dat we nog wel met koala’s op de foto wilden gaan. Helemaal aan de andere kant van Perth zit een wildlife park met koala’s. Dus zo’n anderhalf uur later zijn we met de trein, bus en de taxi dan bij het park aangekomen. Daar zijn we natuurlijk meteen doorgelopen naar de plek waar de koala’s waren! En hier zaten er genoeg. Ze waren allemaal zo stoned als een garnaal (van al die eucalyptus bladeren) en ze keken af en toe op, maar lagen voornamelijk lekker te ‘chillen’ in de bomen. Een aantal fotootjes hebben we dan ook wel gemaakt! Vervolgens zagen we ook dat je er kangoeroes kon knuffelen en voeren… tja wie wilt dat nu niet.

Dus Lotte en ik hebben de rest van de middag, totdat het park dicht ging, selfies met kangoeroes gemaakt, kangoeroes gevoerd en kangoeroes geknuffeld. Het was écht héél leuk, hè Lotte?! Je zou trouwens denken dat koala’s super zacht zijn, maar niets is minder waar. Kangoeroes, die zijn pas zacht!

De volgende dag was het weer een supermooie dag en ik wilde dan ook eigenlijk weer eens naar het strand gaan, maar zoals de meeste van jullie wel hebben meegekregen heb ik wat probleempjes gehad met mijn telefoon. Ik heb in plaats van lekker aan het strand liggen, mijn middag doorgebracht in de Apple store, erg druk, en dat betekent 2 uur wachten totdat je eindelijk aan de beurt bent om te horen dat ze hem kunnen maken voor $500…. Dacht het niet.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb inmiddels mijn eigen telefoon weer die het weer doet, maar helaas mis ik wel een aantal fotootjes van de kangoeroes.

Het weekend erna hebben we op zaterdag Lotte’s verjaardag gevierd en zijn we samen ’s avonds gezellig uitgegaan. Op zondag hebben we niet heel veel gedaan, maar zijn we naar de film gegaan. De week erop heb ik wel een lekker dagje aan het strand gelegen. Nu kan het nog, want langzamerhand wordt het weer hier toch wat minder… zeg maar gewoon KOUD! Op zondag regende het en toen ben ik met Leanne, Damien, Noah en Oliver gaan lunchen aan het strand in een visrestaurant wat erg gezellig was. Trouwens heb ik al verteld dat ze een soort van taxibusje hebben gekocht?! Jaja, de Hyundai was toch wat te klein om én baby’s, én volwassenen, én au pairs én een hond in te vervoeren. Dus deze hebben ze vervangen voor een busje haha. Vorig weekend heb ik een erg leuk weekend gehad! Ik ben op zaterdag met Lotte en Lisanne naar Fremantle geweest om daar over de Markets te lopen, lekker ijs te eten en om bij Little Creatures een hapje en een drankje te doen! Erg lekker, maar vooral erg gezellig!

Ik heb het alleen niet te laat gemaakt, want de volgende dag moest ik er vroeg uit, want ik ging eindelijk met dolfijnen zwemmen samen met Leanne, wat echt geweldig was. De boot zou rond 8 uur vertrekken. Het duurde in het begin wel een tijdje voordat ze de dolfijnen hadden gevonden, maar toen we ze eenmaal gevonden hadden waren er ook super veel. Dus snel snorkels op en met een groepje het water in. Je had per groepje een begeleider die een motor had, zodat je zo dicht mogelijk bij de dolfijnen in de buurt kon komen! Het was echt super gaaf! Je kon ze bijna aanraken. Ze zwommen onder je, naast je, ze sprongen voor je… ze waren overal! En bang zijn ze echt helemaal niet. Ook kon je ze onderwater horen communiceren. Bedankt Stan, Wouter en Anne, dit was echt een super geslaagd cadeau!

Afgelopen weekend zijn Leanne, Damien en de jongens naar Bridgetown geweest, wat betekent dat ik een weekendje lekker alleen thuis ben geweest, nouja ik ging op vrijdag weg en kwam op zondag weer terug, dus echt thuis geweest ben ik niet. Op woensdag was het natuurlijk koningsdag en dat hebben wij hier vrijdag ook uitgebreid gevierd mét bitterballen (eindelijk na 7 maanden)! Het was een supergezellige avond met heel veel gezellige Dutchies! Dan kom je er ook wel achter, dat het feesten in Nederland toch het leukste blijft!

Op zaterdag heb ik mijn andere cadeautje gedaan, namelijk van Luif heb ik een voucher gekregen om te gaan ‘reefwalken’, wat ook echt super was! Je gaat dus een soort van duiken in een bassin met koraal en vissen. Mijn eerste ‘duikervaring’. Ook dat was even wennen, want je moet door je mond in- en uitademen. Dat ging bij mij niet helemaal goed, dus had ik op een begeven moment allemaal water in mijn masker zitten, haha. Het bassin was niet erg groot, maar wel echt supermooi! Superveel vissen, mooi koraal… Genieten! Heel erg bedankt Luifjes!

’s Avond gingen we bij Lotte eten, omdat het bijna haar laatste avondje in Australië was. Dus daar hebben we lekker genoten van nacho’s en pizza’s met als afsluiter naar het Casino. Op zondag hebben we nog bij Jamie’s Italian gegeten als afsluiter. En toen was het maandag….. De dag dat Lotte naar huis ging. Natuurlijk gingen Lisanne en ik haar uitzwaaien en dat was wel even raar! Want met z’n drieën hebben we hier toch veel hele mooie dingen meegemaakt en nu is er een van ons naar huis! We gaan je missen meid! Xx

Zoals ik in het begin al zei, heb ik ook al mijn vluchten inmiddels geboekt. Die van Perth naar Sydney, die van Sydney naar Cairns, die van Cairns naar Perth, maar toch het allerbelangrijkste ook de vlucht van Perth naar Amsterdam! Donderdag 21 juli zal ik om 20.00 landen op Schiphol en ben ik dan na 10 maanden eindelijk weer thuis! Maar voordat dat zover is komen eerst pa, ma en Wout 27 juni naar Perth om daar nog een super vakantie mee te beleven. Het zijn dus nog maar 2 maandjes voordat ik weer wat mensen vanuit Nederland zie! Het kan nu niet snel en lang genoeg duren, want hoe graag ik iedereen ook weer zie, het is toch ook wel heel erg jammer om het heerlijke Australië achter te laten.

Nou tot volgende keer!

Xxxx Fenne

Daddy

Hey Fen, weer mooi samengevat de belevenissen van de afgelopen weken. Dit zijn toch ervaringen die je je hele leven bijblijven. Ik kan niet wachten om samen ons avontuur aan te gaan! Nog maar 6 weken! Xxx

josephine

Woow, wat fijn dat je al de dingen die je graag zou willen doen ook kunt doen. En nog een fijne vakantie met je familie super!!!! Ik kan me voorstellen dat t een dubbel gevoel is. Na een lange periode bijna naar huis maar ook veel achter laten. Jammer dat Australië niet naast de deur is. Geniet de komende weken nog en tot in Venlo. Groetjes, ook vd mannen

Miep van Knippenberg

Hoi Fenne, ik heb weer genoten van je lange verslag, boordevol belevenissen en van de foto's. Het lijkt of iedere dag vol zit met nieuwe ervaringen, maar natuurlijk ben je door de week ook bezig met de verzorging van de jongetjes. Wat zul je die gaan missen over een paar maanden. En zij jou. Maar nu kun je nog zoveel mogelijk proberen te genieten. Groetjes uit Helden.