fennevandenelsen.reismee.nl

Weekendje Bali

Hey hey!

Daar ben ik eindelijk weer! Het heeft weer even geduurd, maar ik wilde nog wachten tot ik ook de verhalen over Bali kon vertellen En ja, daar ben ik inmiddels geweest! Ook zal dit een van m’n laatste blogs zijn, want over minder dan 2 weken staan hier mama, papa en Wouter hier op het vliegveld…. Ja de tijd gaat heel erg snel! Dan zit ik hier ook alweer 9 maanden!

De afgelopen weken hebben we niet heel veel bijzondere dingen gedaan, maar ook dat hoort erbij. Toch proberen we elk weekend iets leuks te gaan doen, zoals wandelen door Kingspark, een Divorce-marathon, een lange strandwandeling maken, ergens lekker uiteten, of nogal allerlei nieuwe plekjes ontdekken, zo zijn we een keertje gaan lunchen in Leederville, wat erg leuk was! Ook ben ik samen met Lisanne naar een echte footy-game geweest, want als je in Australië bent geweest, kun je natuurlijk een footy-game niet missen! Damien is een echte football-fan en die probeert me van begin af aan me fan te maken van cricket en football, ik moet je eerlijk zeggen, dat is hem nog niet gelukt haha.

Ook hebben Lisanne en ik afgelopen weken weer wat nieuwe mensen leren kennen, wat natuurlijk erg gezellig is. Zo nuen dan drinken we met z'nalle gezellig een drankje!Maar omdat het leventje in Perth eigenlijk al zo normaal is geworden…(erg he) wilden Lisanne en ik nog ergens heen, om het ‘normale leventje’ hier even te onderbreken. Uiteindelijk is het Bali geworden.

En afgelopen week donderdag was het dan zover! In Australië is het nu winter, dus redelijk koud, maar winter in Bali, dat kennen ze niet hoor. Toen we het vliegtuig uitstapte (middernacht) kwam de warme benauwde lucht ons al tegemoet. Maar stiekem heb ik toch liever de hitte dan de kou in Perth.

Donderdagavond kwamen we dus laat aan, en zijn we na ons welkomstdrankje meteen ons bed ingedoken, zodat we de volgende dagweer fris en fruitig waren om Bali te gaan bewonderen! Ik was er natuurlijk al een keer geweest, maar toen heb ik nog lang niet alles gezien! We begonnen met een ontbijt aan het strand tussen de mooie palmbomen en een lekker zonnetje op onze snoet, heerlijk! Dit hadden we echt even nodig! Daarna hebben we een heel stuk over het strand gewandeld, omdat we op zoek waren naar de Chinese Temple. Maar na zo’n paar kilometer hadden we het wel weer gehad , want zo’n zonnetje en benauwde luchtkomt hard aan!Ook bleek dat we veel te ver waren gelopen….. Uiteindelijk na een aantal mensen gevraagd te hebben toch maar een taxi gepakt. Taxi’s in Bali zijn heel goedkoop. Tijdens ons ritje werd ons nog van alles uitgelegd over het Boeddhisme en Hindoeïsme… Ik moet toegeven… ik weet nog steeds niet echt wat het verschil is. Na een tijdje waren we dan aangekomen bij de Chinese Temple. Heel erg kleurrijk, en super mooi! En dus ook heel erg anders dan de andere tempels in Bali, de meeste tempels zijn grijs, maar bij deze tempel was geen grijs te zien! In de tempel konden we terwijl er een aantal mensen aan het bidden waren gewoon rondlopen en foto’s maken! En terwijl in de ene kamer mensen aan het bidden waren, liepen wij naar een andere waareen of andere voorstelling was waar de muziek van Rihanna werd gedraaid, wat een contrast haha! En wat een andere wereld zeg hier in Bali. Overal op straat word je aangesproken of je iets wilt kopen, of je vervoer nodig hebt, of je een massage je wilt, of je je nagels wilt laten doen etc.. Alles om ook maar iets te kunnen verkopen. Overal op straat kom je offers tegen, waardoor de stad een soort wierrooklucht om zich heen hangen. Omdat de wegen hier heel erg op elkaar leken en ons richtinggevoel niet super is besloten we om de taxi terug te pakken.

Toen was het tijd voor een frisse duik in het zwembad, waar we wel aan toe waren na al dat lopen in de hitte! Nadat we weer een beetje afgekoeld waren, zijn we het stadje nog even ingegaan om nog wat te shoppen en te genieten van een heerlijke cocktail. Toen nog even terug naar hotel om ons klaar te maken voor een avondje uit in Bali. Eerst lekker Indonesisch gegeten in een heel leuk restaurantje, waar we erachter kwamen dat ik de portemonnee niet in het tasje hadden gedaan en we dus geen geld hadden om af te rekenen. Lisanne is toen maar snel naar het hotel gelopen….

En toen was het tijd om te gaan stappen! We zouden met de taxi naar Kuta gaan waar de beroemde club ‘Skygarden’ is. Onze taxichauffeur was alleen niet zo leuk, hij vroeg ons 100000 Rupiah (zo’n $10) wat voor dat kleine stukje natuurlijk veel te duur was. We hebben hem toen snel de helft in z’n hand gedrukt en zijn toen snel uitgestapt… we kregen het wel een beetje benauwd, aangezien hij nog 5 minuten op ons aan het wachten was. Gelukkig reed hij op een begeven moment door en kon ons avondje stappen beginnen! Een heel erg leuke avond gehad!

Zaterdag (onze laatste volle dag) kwamen we ons bed iets later uit en maakte we ons klaar voor een ochtendje shoppen in Seminyak, want dit zou het gedeelte van Bali moeten zijn om eens lekker te gaan shoppen. En inderdaad er waren winkeltjes zat, maar overal verkochten ze een beetje hetzelfde, dus na een paar uurtjes hadden we het wel weer gehad en zijn we met de taxi naar huis gegaan. En ja… we hadden weer mazzel met de chauffeur…not. Nadat we ongeveer 15 minuten in de taxi zaten vroeg ‘meneer de chauffeur’ waar we eigenlijk precies heen moesten. Bleek dat hij ons hotel al lang voorbij gereden was. Snel uitgestapt en op zoek naar een andere, gelukkig wist deze het wel, alleen begon deze weer moeilijk te doen over het geld. Hij wilde zeker weten dat we genoeg betaalde en besloot daarom het slot op te auto te doen… tjaa, daar word je niet heel vrolijk van. Gelukkig zijn we er wel samen uitgekomen en waren we weer bij ons hotel! En natuurlijk weer tijd voor een frisse duik in het zwembad. ’s Avonds wilden we graag de zonsondergang op het strand bewonderen met een drankje, helaas was het wel een beetje bewolkt, maar daarom heb ik niet minder genoten van de zonsondergang. Biertje erbij, Lisanne’s gezelligheid en het mooie uitzicht over de zee… Genieten! Toen zijn we nog ergens een hapje gaan eten. Alles is heel erg op het toerisme ingericht. Heel veel Australische koffietentjes en in restaurantjes zie je ook vooral de Westerse keuken.

We waren van plan om nog uit te gaan, maar we hadden geen energie meer om nog te gaan stappen, dus hebben we nog een drankje gedaan bij het zwembad en zijn toen lekker gaan slapen. En toen was het alweer zondag. ’s Ochtends nog een keer genieten van een ontbijtje aan de zee, tussen de palmbomen en van het zonnetje en toen was het weer tijd om naar het vliegveld te gaan.

Een paar uur later stonden we weer in Australië, waar het weer toch net iets anders was. Van de hitte in Bali naar de plensbuien in Perth. Wie had dat gedacht?!

JA! Nu begint het toch spannend te worden! Over een kleine 2 weken staat er weer wat familie van Nederlandse bodem in Perth. Wat heb ik daar veel zin in. Inmiddels ken ik Perth wel en kan ik ze dus goed rondleiden en ze alle bezienswaardigheden laten zien!

Ook zal het dus niet meer lang duren voordat ik jullie in Nederland weer zie! Ik kan bijna niet meer wachten! Nou misschien nog tot de volgende keer en anders spreek ik jullie in Nederland weer!

xxxx

Gerard (daddy)

Laat ik eens de eerste zijn om nu te reageren. Nog maar 11 nachtjes slapen en dan komen we eraan. Wat heb ik daar veel zin in, zeker als je al deze avonturen weer leest. Kan bijna niet meer wachten. Geniet nog maar volop van de komende week met je gastgezin en Ollie en Noah. Ben trots op je. Bye Bye

Astrid

Fenne weer bijna naar huis maar eerst je familie op bezoek.
Heel veel plezier samen.

Bettie Drissen

Het houdt maar niet op......mooie verhalen.......prachtige foto's. Super voor jou dat je dit allemaal mag mee maken.
Nog ff geduld en dan zie je jouw ouders en broer weer.
Het zullen vast en zeker speciale dagen worden voor jullie samen.
Geniet nog maar lekker daar down under.

elian

Ha Fenne,wat is het weer gezellig om je blog te lezen.Ik had zo af en toe wel eens vlieg willen zijn om het live te zien.Maar nog effetjes en dan zien we jou en kunnen we kennis maken met je gastgezin en gaan we samen met Papa en Wouter op ontdekkingstocht door dat prachtige land!Neem alles van de komende weken maar goed in je op en stop ze bij de vele mooie herinneringen die je meeneemt naar huis.Een onvergetelijke ervaring om trots op te zijn Fen!!Tot heel gauw Fen.Liefs Mamskie

Oma en Opa Oirschot

Hallo Fenne.
Weer een gezellig verhaal gelezen en dat zal wel bijna het laatste zijn en dan horen we het live!
Wij zijn goed op de hoogte van het reis schema van de laatste 3 weken met je ouders en Wouter.
We volgen het met belangstelling en wensen jullie nog een mooie tijd daar!
Groetjes van ons en tot horens of ziens.
Opa-Oma.x

wim en Josephine

Ha Fenne, wat ee mooie verhalen en belevenissen. Wel speciaal dat je straks met je familie nog een paar weken kunt reizen. Lijkt me fijn om dat samen te delen.Als je straks weer thuis bent, weten je ouders en Wouter beter hoe t daar voor je geweest is. Ga er van genieten samen en dan tot snel in Venlo. Groetjes van ons drietjes.

Petra

Hè Fenne, wat een heerlijk tijd heb jij daar en mooie verhalen voor in je rugzak????????. Heel veel plezier met papa, mama en Wouter ga er allen van genieten. Gr uit Venlo