fennevandenelsen.reismee.nl

Sydney, Roadtrip en Bridgetown

Hi!

In mijn vorige blog schreef ik nog dat we binnenkort naar Sydney gingen en dat ik op roadtrip zou gaan met Lisanne en Lotte. Terwijl ik dit nu schrijf heb ik er alweer een week op zitten in Bridgetown en heb ik mijn tripje naar Sydney en onze roadtrip erop zitten, helaas. Want wat gaat de tijd toch snel! (I know. dat schrijf ik bijna in elke blog, maar het is écht zo!)

Ik zal beginnen bij Sydney. We vlogen dinsdagavond om 23 uur. We waren ruim op tijd en zaten al even te wachten tot we konden boarden. Op een begeven moment keek Leanne naar het vluchtnummer en zag dat we bij de verkeerde gate zaten (exact dezelfde vlucht alleen een ander nummer)…. Wij rennen (met baby’s) naar de andere kant van de gang. We waren al een paar keer omgeroepen, en werden net voor de laatste keer omgeroepen toen we aankwamen rennen. Nog net op tijd gelukkig! Het was een vlucht van 4,5 uur, dus we landde om 6.15 in Sydney (lokale tijd). En ja dat hakte er wel even in hoor. De hele vlucht nauwelijks geslapen aangezien 4,5 uur Noah en Oliver in de armen houden niet heel comfortabel is. Dus die woensdag hebben we niet heel veel meer gedaan en hebben we vooral wat slaap ingehaald van de afgelopen nacht. De dagen erna stonden vooral in het teken van de bruiloft, die de zaterdag plaatsvond. Dus helpen met alle voorbereidingen, maar mijn taak was vooral om Noah en Oliver bezig te houden. (Alhoewel, het waren meer Noah en Ollie die mij bezig hielden) Zaterdag was de bruiloft dan. Mijn eerste echte bruiloft! Het was geen traditionele bruiloft, omdat zij Japans was en hij Australisch, dus was het een mixje van beide! Maar heel leuk om mee te maken!


De dag erna had ik eindelijk de kans om the city te ontdekken! Dus met de trein richting Circular Quay. Wat heb ik mijn ogen uitgekeken. Zo veel groter, drukker en toeristischer dan Perth. De Harbour bridge kon je vanaf een afstandje al zien. En na een kwartiertje wandelen had ik dan eindelijk het opera house in mijn vizier! Indrukwekkend hoor en super mooi! Ik heb daar dus een tijdje rondgelopen en vooral veel foto’s gemaakt. Ook heb ik ’s middags een kleine cruise gedaan over het water onder de Harbour Bridge en helemaal rond het Opera House met de stad op de achtergrond. Heel erg mooi! Daarna ben ik nog even door de Botanic Gardens gelopen, wat ook heel erg mooi is! En toen was de dag zover alweer om. Dus dat werd de bus zoeken (die ging namelijk rechtstreeks naar het huis waar we sliepen), maar dat was nog best een geplaar, aangezien ik niet precies wist waar die bus vertrok…. Uiteindelijk bleek het heel dichtbij te zijn en had ik het geluk dat de bus meteen kwam! De dagen erna hebben we vooral nog veel doorgebracht met de familie van Leanne. Echt een hele lieve en aardige familie.. inmiddels heb ik er alweer 3 logeeradresjes erbij! Dinsdagavond vlogen we weer terug naar Perth! En toen moest ik snel alle kleding wassen om vervolgens weer mijn tas te pakken voor een weekendje roadtrippen met Lisanne en Lotte.

Vrijdagochtend hebben we de huurauto opgehaald, voor het eerst in lange tijd dat ik weer een stuk gereden had en dat ging nog best wel goed (al zeg ik het zelf haha). Margaret River was onze eerste stop. Daar hebben we even wat rondgelopen en vervolgens besloten om naar een van de Caves te gaan. Heel indrukwekkend! Daarna besloten om alvast een stukje richting Augusta te rijden. Tussen Augusta en Margaret River hebben we op de camping gestaan met onze rooftop tent op de auto. En terwijl we aan het eten waren kwam daar ineens een kangoeroe tussen de bomen vandaan. Wat een verassing, want dit is de eerste kangoeroe die ik gezien heb! En dan ook nog terwijl we aan de picknick tafel zaten te eten. Australischer kan het bijna niet! Verder was er niet heel veel te doen en besloten we vroeg naar bed te gaan…. Iets te vroeg misschien, want de tent was volgens ons meer bedoeld voor 2 personen dan 3 personen… koud hebben we het in ieder geval niet gehad. Last van onze spieren daarentegen wel.

De volgende dag was Lies jarig! Lotte en ik hadden een Tree top walk cadeau gedaan in Walpole, maar dat was nog iets van 3 uurtjes rijden. Dus vroeg vertrokken met onderweg wel nog een kleine tussenstop gedaan in Augusta met Cape Leeuwin. Helaas waren we te vroeg en konden we de vuurtoren nog niet in. Dus besloten om ergens warme chocomel te drinken (jaa, het was nogal koud die morgen) Maar aangezien we nog een aantal uurtjes moesten rijden, besloten we om snel door te gaan richting Walpole. Onderweg reden we ineens langs een bosbrand van wel een kilometer lang. We vonden het nogal apart dat we daar gewoon nog mochten rijden, omdat de warmte van te vlammen te voelen was door de auto heen. Snel doorgereden en een paar uurtjes later aangekomen in Walpole, waar we een mooie Tree top walk hebben. Erg mooi, maar omdat we onderweg al zoveel bomen waren tegengekomen konden we eigenlijk geen boom meer zien haha.

Daarna zijn we doorgereden naar Greens pool, echt heel erg mooi! De naam zegt het al, Groen water. Je had daar rotsen in de vorm van olifanten en een prachtig uitzicht over het mooie water! Hierna zijn we doorgereden naar Denmark (niet in Europa hoor, hihi) en hebben we daar wat gegeten. Inmiddels begon het al donker te worden en besloten we op zoek te gaan naar een camping. Dat bleek nog best een karwei te zijn. De meeste campings waren dicht, of te duur. Ook kwamen we erachten dat onze lichten van de auto het niet goed deden, wat ons deed besluiten om bij random mensen aan te bellen om te vragen of we bij hen in de tuin mochten staan. Gelukkig zijn de mensen hier erg gastvrij en was dat zo gepiept. Dus daar lagen we dan, in de voortuin van een wildvreemde. Nou ja… hebben we dat ook weer mee gemaakt zeggen we maar.

De volgende ochtend zijn we er weer vroeg uitgegaan om lekker te douchen op het strand (ja, dat is toch wel bijzonder) om er vervolgens ook lekker te ontbijten! Daarna hebben we onze roadtrip vervolgd naar Albany. En ook daar was het weer erg mooi. We zijn naar het hoogste punt van de stad gegaan om daar even te genieten van het mooie uitzicht om ons heen. En natuurlijk zijn we even langs het strand gereden, wat altijd heerlijk blijft!

Daarna wisten we niet meer zo goed wat we moesten doen en besloten we dat we maar weer richting Perth gingen rijden, omdat we dan de dag erna niet zoveel meer hoefden te rijden. Het eerste dorpje waar we kwamen was helemaal uitgestorven, maar aangezien het volgende dorpje nog 1.5 uur rijden was besloten we om alvast ergens wat te gaan eten, wat nog best lastig was, omdat alles rond 3 uur dicht ging of al dicht was. Uiteindelijk zijn we bij een tankstation uitgekomen waar we even snel wat gegeten hebben. Het dorpje wat we daarna tegenkwamen was Williams, daar hebben we bijna meteen een camping gevonden.

En toen brak ons laatste dagje alweer aan. Nog even genieten van de opkomende zon en weer door! We zijn ’s ochtends doorgereden naar Perth met net voor Perth nog een stop bij een National Park. We kwamen uit bij een mooi national park met heel veel kangoeroes en een soort van waterval (meer een stromend beekje, dan een waterval, maar ze noemen het de ‘Serpentine Falls’’) En dat was toch een goede afsluiter van ons top weekend! Tussen de kangoeroes lopen in de mooie natuur!

Omdat we al erg vroeg in de stad waren en de auto pas tegen het einde van de middag hoefde in te leveren besloten om nog naar de film te gaan. Na de film moesten we wel gelijk door naar de verhuurplek van de auto. Helaas werd dat nog een beetje een gehaast en kwamen we zelfs in tijdsnood, omdat we de verkeerde kant op gereden waren en in de file terechtkwamen. Die 3 uur gingen we dus niet meer halen. Uiteindelijk kwamen we om 4.15 aan bij Wicked Campers. Maar daar werden we niet meer zo vriendelijk ontvangen en moesten we 50 $ betalen omdat we te laat waren en vervolgens keek de verhuurder naar de auto en vond de auto niet schoon genoeg en besloot om er nog eens $ 200 bovenop te doen…. Belachelijk! We zijn toen maar naar de dichtstbijzijnde autowasstraat gereden en hebben daar de auto nog maar even goed schoongemaakt. ‘Dat was een beetje een domper op het einde van onze super roadtrip!

En een paar dagen later kon ik alweer mijn koffer pakken, want er stond weer een weekje Bridgetown op het programma om daar pasen te ‘vieren’. Dus inmiddels ben ik alweer een paar dagen in het mooie Bridgetown, waar we vooral veel gaan lunchen, relaxen en genieten. Alhoewel ik het nu ook wel weer fijn vind om naar huis te gaan, omdat hier dus echt niets te doen is.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte!

xxxx Fenne

P.S de foto's van Sydney en de roadtrip komen van het weekend online, aangezien ik hier geen wifi heb om ze te uploaden.

Reacties

Reacties

Astrid

Wat een mooie ervaringen en wederom leuke foto's

Bettie Drissen

Tjee, Fenne...jij maakt genoeg mee voor een heel mensenleven. En dan te bedenken dat jouw leven nog maar net is begonnen. Een mooier begin van het 'grote mensen leven' kan ik me niet voorstellen.

Ingrid Karis

Hallo Fenne! Wat geweldig heb je het daar! Doet me denken aan mijn eigen trip naar Australia. Ook ik ben in Sydney geweest en de Botanic Garden, prachtig! Wij wensen je verder nog een geweldige tijd toe, geniet er nog van en zeker wanneer je je lieve familie weer zie!Take Care! Groetjes, Ingrid Geert en Carly xxx

Guus

Hi Fenne

Volgens mij gaat het wel goed daar ver weg . Klein tentje voor jullie maar dat gaf je al aan .Als je weer thuis bent leren we je wel poetsen , grapje maar je weet toch schoon te brengen en zeker buitenlander daar maken ze gebruik van .
Mooie foto's op die ene foto zaten we te wachten je weet wel.
Ook de groeten van Oma maar ze heeft het nog niet gelezen te kleine letters maar zaterdag kan ze lezen als ze weer naar buiten wil ze was gevallen .
Weer een rip erg lastig maar gelukkig gaat ze weer de goede kant op .
Groeten

Opa, Oma oirschot

Hallo Fenne.
Het geweldige verhaal gezellig zitten lezen. Het was weer
enerverend en knap geschreven.
We wensen je nog een mooie tijd daar en zien weer uit naar het vervolg.
Met ons alles oké.
Heel veel groeten van ons uit Oirschot!xxx

Guus

Hi Fenne

Hier zijn we nog een keer mooie foto's die hebt gestuurd .
Per Telefoon
De Kangeroe en de Koala's misschien komen er nog meer .

Groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!