fennevandenelsen.reismee.nl

De eerste 2 weken!

G’day!

De komende tijd ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Australië. Ik ben niet zo goed in het schrijven van verhalen dus het zullen geen uitgebreide verhalen zijn, maar ik ga mijn best doen.

Have fun reading!

Het lijkt alsof ik net ben aangekomen, maar ik ben toch echt alweer 2 weken in Perth! Dus dacht ik, tijd voor een update.

Ik kwam zondag 3 oktober om 17.30 aan in Perth. Op het vliegveld zijn er strenge controles. Ik moest namelijk eerst door de douane, nadat ik mijn koffer gepakt heb door de volgende security en jawel nog een keer werden mijn spullen onderzocht door een speurhond.

Maar natuurlijk kon ik zo doorlopen naar Leanne en Damien, die daar op me stonden te wachten! Ze hadden me meteen meegenomen naar een pizzeria waar we lekker gegeten hebben. Ik heb ook meteen de oma ontmoet, die hier bijna dagelijks over de vloer komt!

Dus daar was ik dan, in Australië. Doodmoe van de lange reis besloot ik om maar meteen m’n bedje op te zoeken.

Maandag begon het ‘’echte’’ leventje dan wat vooral bestaat uit het helpen bij het verzorgen van de twee kindjes, Noah en Oliver. En daar heb ik het best druk mee. Ze krijgen namelijk om de 3 uur een flesje.

De eerste week heeft Leanne me van alles laten zien. Ze heeft me een aantal mooie parken, winkelcentra, de hondenopvang waar ze werkt, de stad, maar het belangrijkste…. Het strand laten zien! Ik heb vanuit het huis een mooi uitzicht over de zee, want de zee is maar 20 minuutjes lopen

Smile

In het weekend ben ik vrij en afgelopen weekend ben ik dan ook een dagje naar het strand geweest. Heerlijk weer gehad! Zondag ben ik met de bus naar de stad gereden waar ik een kijkje ben gaan nemen bij de ‘’swan river’’ ! Erg mooi!

En zo was het weekend alweer voorbij!

Afgelopen maandag hebben Leanne en Damien me Kingspark laten zien. Dat is een groot park met uitzicht over de stad en de rivier! Wederom weer een mooi uitzicht!

De rest van de week stond vooral in het teken van Oliver en Noah, dus stonden er maar kleine uitstapjes naar de winkel of het park op het programma. Vrijdag ben ik naar de Ikea geweest (ja, die kennen ze hier ook, met de zweedse gehaktballetjes

Tongue Out
)

Dit weekend had ik afgesproken met een andere Nederlandse au pair. Samen zijn we naar het strand gegaan en hebben daar in een strandtentje geluncht. Dat was erg gezellig.

Vandaag is het weer wat minder, dus een goed moment om iets te schrijven voor op mijn blog!

Nou dit was het dan wel weer, als het goed is (ik ga mijn best doen) zien jullie over een tijdje weer een update!

Byeeee

Reacties

Reacties

Karin

Super leuk Fenne!

Géa van den Elsen

Hoi Fenne,
Wat leuk om via deze weg jouw avontuur te volgen.
Waar wij ons opmaken voor de winter ( met bij behorende griepprik en snotteren) heb jij het strand binnen handbereik. Wat heerlijk dat je daar zo dichtbij zit. Ikea geeft vast een beetje een thuisgevoel:). Fijn ook dat er nog een Nederlandse aupair in de buurt is. Het delen van je ervaringen, pratend in het Nederlands ( nu nog, of droom je al in het Engels?) is denk ik plezierig!
En dan de tweeling, wat een drukte, ze zullen zich vast niet altijd houden aan de drie uur...... Leuke namen ook!!
Peter en ik gaan vanaf morgen vier dagen naar Italië, je ziet er vast iets van op Facebook. Een fijne avond voor jou en een goede werkweek!!!
Hartelijke groet vanuit Veenendaal!

Astrid

Hoi fenne, ik werk samen met je moeder en hoor van haar natuurlijk jou verhalen. Ik vind het leuk om je blog te lezen en er zo samen met je moeder over te kunnen kletsen. Ik vind het heel erg knap van je om zo'n stap te nemen en wens je een hele leuke tijd toe. Geniet ervan!

Gerard

Ha Fen, nogmaals super dat je dit toch doet. Weet zeker dat iedereen volop van alle verhalen en avonturen zal genieten. Ben nu al benieuwd naar het vervolg!????

Guus Terhaag

Nou Fenne

Moest wel erg lachen om je whatsapp van vorige week maar hij was precies zoals die was op Schiphol . Super knap .
Vandaag met Camiel naar Assen geweest maar het weer was niet super . Je foto is uit vergroot en hangt op de koelkast bij oma daar gaat het ook wel weer beter mee .
Fenne we zien je verhalen wel op deze site en foto's .
groeten en succes .

Angelique

Lieve Fenne,
Heel erg leuk dat je een blog bij gaat houden, zodat wij je leventje daar een beetje kunnen volgen!
Wens je een hele leuke, gezellige, zonnige, leerzame tijd !

Renée

Hoi Fenne,
Wat leuk om je zo te kunnen volgen! Zo te zien zit je op een mooi plekje, zo dicht bij het strand!
Ben al benieuwd naar je volgende verhalen????
Groetjes Renée

Jules Terhaag

Hoi Fenne, je blog staat inmiddels op het bureaublad van m'n tablet. Leuk, geinig, super etc. om "Nederland" op deze manier op de hoogte te houden van je verblijf in Australië.

Keep is posten!

Miep van Knippenberg

Hoi Fenne,
Wat leuk om over je avonturen te kunnen lezen. Ik ga je blog zeker volgen, want ik houd wel van reisverhalen. Geniet van het mooie Australië en natuurlijk ook van de baby's. Groeten uit Helden.

Rene van Bree

Hoi Fenne, ik vind het heerlijk om te lezen wat je allemaal doet. Echt super gaaf. Ik hoop dat mijn kinderen ook zo ondernemend zijn straks als ze wat ouder zijn. Heel plezier daar in Down Under.

Fenne

Dankjewel voor jullie leuke en lieve reacties! ????

Oma Oss

Naar de berichten die ik lees zie ik wel dat je het naar je zin hebt ,dat doet we goed . Fenne groeien de baby's goed .
De hond heeft het ook wel met je getroffen zo te zien .
Dat was even een berichtje van die kleine Oma uit Oss , groeten , liefst en tot een volgende keer .

Fenne

Hey oma! Wat leuk! De baby'tjes groeien goed ja! Jaa het is zeker een leuke hond:)
Xxx Fenne

Jules Terhaag

Australië zit nog in de race om wereldkampion rugy te worden. Sterker nog het kan nog altijd een finale Australie - New Zealand worden. Leeft dit toernooi een beetje in Perth en/of Leanne & Damien?

Ik zou gaan kijken met een oranje pet op en een pint of Tooheys in m'n hand. Coming sunday 25/10/2015@16.00 local UK time...Party time! Enjoy

wim

Ha Fenne,
Toch wel leuk zo'n blog bijhouden hè?

Je eerste verhalen smaken naar meer!
Veel plezier daar down under.

Josephine

Hoi Fenne,
Wat leuk dat we een indruk krijgen waar je bent en wat je doet. De eerste twee weken natuurlijk veel indrukken voor jou! Leuk dat je probeert om ons op de hoogte te houden. Zo te zien doet iedereen zijn best om het je naar je zin te maken. Heeft Leanne nog zwangerschapsverlof of sta je er helemaal alleen voor? Gezellig dat je een soortgenoot van Nala bij je hebt, toch een beetje "thuis" in het buitenland. We zijn benieuwd naar je berichtjes en blijven je volgen. Heel veel plezier en groetjes.

Sandra van der Schans

Hoi Fenne, wat leuk om jou op deze manier te kunnen volgen in Australië. Over een paar maanden zul je zien dat de tweeling enorm gegroeid is. Dan is het leuk dat je de eerste weken veel foto's hebt gemaakt! Super dat er ook een andere aupair is waar je mee af kunt spreken. heel veel groetjes uit een regenachtig Venlo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!