fennevandenelsen.reismee.nl

Een maand in Australië

Hi there!

Het lijkt alsof ik er nog maar heel kort ben, maar ik ben toch echt alweer een maand weg van huis.

Ik heb het hier super naar m’n zin. Leanne en Damien zijn superaardig en willen me graag van alles laten zien! Zo ben ik vorige week van maandag tot en met donderdag naar hun vakantiehuisje geweest samen met Leanne, Noah, Oliver en Bonnie! Het is maar een heel klein plaatsje gelegen in het binnenland, Bridgetown, wat ongeveer 3 uur rijden is vanaf Perth. Je kan wel merken dat het in het binnenland ligt, want het was meteen een stuk warmer overdag, dus heb ik lekker van het zonnetje kunnen genieten deze dagen. Ze hebben daar een supergroot huis met een niet normaal grote tuin. Het uitzicht wat je hebt is fantastisch!

In het plaatsje zelf is niet zoveel te doen, je hebt er een paar kleine restaurantjes en een aantal winkeltjes. Door het dorpje loopt een klein riviertje, maar dat is dan ook alles, maar ik heb hier een paar gezellige relaxte dagen gehad!

En ja!!!! Ik heb voor het eerst auto gereden aan de andere kant van de weg! Dat was toch wel ff wennen. Alles zit namelijk in spiegelbeeld. Dus ook de richtingaanwijzer. Dus ja, af en toe gingen dan toch de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzer. Het was wel een automaat, dus dat was gelukkig makkelijk! Verder is het wel wennen om rechts achter het stuur te zitten( dus af en toe zat ik een beetje te ver links op de weg). Maar ondanks dit is alles toch goed gegaan haha. Ik dacht onderweg eindelijk een kangoeroe te zien….. wat bleek…. Het was een dode....Helaas dus nog geen levende kangoeroes gezien.


Vrijdag had ik een meet & greet met andere au pairs, dat was heel gezellig. Eerst gezellig wat gekletst en daarna voor maar $6 een pizza gegeten en wat gedronken. Toen nog met 3 andere meisjes de stad in geweest en wat geshopt. We hebben afgesproken om met z’n alle naar het pinguïneiland te gaan.

In het weekend ben ik eerst met Leanne en Damien mee geweest naar een verjaardag. Dat gaat er toch wel weer anders aan toe dan in Nederland. Zo is het namelijk heel normaal om iets mee te nemen qua eten en/of drinken. En is het onbeleefd als je niets meeneemt. En ze hadden natuurlijk een grote ‘’birthdaycake’’

Na de verjaardag hebben Leanne en Damien me afgezet bij het station en ben ik richting de stad gegaan om daar gezellig wat te eten met Jady ( een Nederlandse au pair). We zijn eerst richting Kingspark gelopen en hebben daar wat gedronken. Inmiddels werd het daar al donker, dus hadden we een mooi uitzicht over ‘’Perth by night’’. Toen op zoek naar een restaurantje waar we lekker wat konden eten. Uiteindelijk uitgekomen bij een soort van cafeetje.

En ook het ‘’uiteten gaan’’ is hier anders. Zo bestel je aan de bar wat je wilt drinken en wat je wilt eten. Je krijgt dan een nummertje mee en als dat begint te knipperen kun je je eten ophalen aan de bar…. Maar we hebben lekker gegeten ( de bekende fish & chips)en een gezellige avond gehad.

Zondag was een lekker rustig dagje! Het weer was weer wat minder dus besloot ik om met Bonnie naar het hondenstrand te lopen. Dat bleek toch iets verder te zijn dan ik dacht. Maar Bonnie vond het geweldig op het strand en in de zee. Toen weer rustig teruggelopen en na een wandeling van 3 uur was ik gelukkig weer thuis haha.

Afgelopen week was het niets bijzonders en heb ik vooral voor Noah en Oliver gezorgd. In het weekend had ik afgesproken met nog een Nederlandse au pair in Hillarys, wederom een super mooi plaatsje! Daar hebben geluncht en samen hebben we plannen gemaakt om met nieuwjaar richting Sydney te gaan en daarna voor een paar dagen naar Melbourne. Dus waarschijnlijk vier ik nieuwjaar in Sydney wat me superleuk lijkt!

Ik ben naar Hillarys gefietst, wat ongeveer 30/40 minuutjes fietsen was. Dat vond ik zeker niet erg, want de hele weg was langs de zee en het strand en zo heb ik kunnen genieten van het mooie weer en het mooie uitzicht over de zee! Vandaag ben ik naar t strand geweest om even lekker te relaxen en te genieten van al het moois hier!

Verder heb ik al een aantal dingen op het programma staan. Zo ga ik volgende weekend samen met Jadynaar Rottnest Island (ff googlen, want datziet er super uit

Wink
) waar we gaan snorkelen en lekker relaxen.


See ya!

P.s Als jullie het leuk vinden om op te hoogte te blijven, kunnen jullie je e-mail adres invullen en krijgen jullie een mailtje als ik weer wat geschreven heb :)

Reacties

Reacties

Sandra en Peter

wat een geweldige ervaringen Fenne. We worden bijna jaloers bij het zien van alle mooie foto's. Ook de baby's zien er geweldig leuk uit. Hier in Venlo is het nu ook supermooi herfstweer. Vanochtend een wandeling met Alfie bij de Ravenvennen gemaakt. Hij ligt nu voldaan uit te rusten en zijn dikke poten zijn zwart van de modder. Tren is met zijn skelter en kar bladeren aan het verzamelen voor in de bladerenbak die nu her en der staan. Heel veel plezier en ik ben nu al weer benieuwd naar je volgende resiverhaal.

Fenne

Hey Sandra!
Bedankt voor je leuke berichtje! En bedankt voor de extra fotoruimte!
Groetjes!

Peter en Gea

Hoi Fenne, mooi om te lezen over je avonturen. We googelen ons te barsten dus we zijn helemaal bij waar je allemaal uithangt!!
Jammer van die dooie kangoeroe! Trouwens in Rhenen krijgen we 2 pandaberen. Levende!!

Elian

Ha Fen, wat, ik kan niet schrijven.Het is superleuk om je belevenissen te lezen ook al heb je ons al veel verteld tijdens het skypen.Het nog eens terug te lezen met de beelden erbij bevestigd nog maar eens dat je het geweldig naar je zin hebt!!Veel plezier maar weer in week 5 en ben benieuwd naar je volgende verhalen.Liefs en een dikke knuffel van mij!!

Gerard

Hey mate, super mooi de belevenissen van de afgelopen weken samengevat. Je ziet wel aan de reacties hoe iedereen meeleeft en ervan geniet. Nogmaals weer een mooie week gewenst en hopelijk worden je plannen voor oud op nieuw in Sydney met vervolg in Melbourne werkelijkheid. Wij hebben net volop genoten van een prachtige herfstdag met een aantal herfstbokjes en rosé op het jouw bekende Luifterras. Xxx

Guus Terhaag

Fenne mooi dat het je goed gaat en dat je toch de fiets nog gebruikt want die heb je in Nederland weer nodig dus verleer dit niet, regelmatig die fiets gebruiken is ook wel goed naar al dat eten en feestjes .Foto's zien er niet slecht uit we zien de rest wel in je volgende verslagen . Denk aan de zonnebrandolie want je gaat daar naar de zomer toe . Groeten Guus .

Opa en oma Oirschot

Hallo Fenne. Met zo'n mooie verslagen en foto's hebben we toch ook een voorstelling hoe het daar reilt en zeilt. Gelukkig dat dit nu mogelijk is. Als het naar je zin gaat schiet de tijd snel op! Te snel? De tijd zal het leren.
Wensen je een fijne au pair voortzetting.
Groetjes van oma en opa.

julie

Hi fenne,

Wauw erg leuk om steeds een stukje te lezen van je avontuur in Australië! En dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet. Hoop nog veel van je te kunnen lezen en geniet er van!

Carrie

Hey Fenne! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en wat een mooie foto's zie ik steeds voorbij komen; geweldig!!!! Erg leuk om je verhalen en ervaringen te lezen, het klinkt allemaal super! Geniet maar van alles wat nog komen gaat :) Ik kijk uit naar al je verhalen! Groetjess

Fenne

Bedankt voor al jullie leuke en enthousiaste berichtjes! :)

Camiel

Nee, ik ben niet jaloers..........????. Nice that you have it good in Australië. Go zo door

Kim

Hey Fenne, super leuk om alles te lezen! En dat je bij verjaardagen je eigen eten en drinken mee moet nemen komt me bekend voor van de verhalen van mijn oom ;). Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers dat ik boven de literatuurboeken hang wanneer ik je fantastische verhalen lees (soms moet je even pauzeren :p). Succes en veel plezier nog en je blog staat bij mijn favorieten dus ik zal er regelmatig op kijken

Oma Oss

Ha Fenne

Eindelijk weer een berichtje van Oma Mini , kon helaas niet eerder omdat de lift niet werkte , aanpassen arbo .
Een brief of kaart dat duurt wel erg lang voor die bij je is hebben we gemerkt .Volgende komt met het vliegtuig dat gaat vlugger denken we , Guus denkt mee .
Alles goed aan die kant het weer de kindjes en jullie zelf .
Maar dat zal wel , nog bedankt voor de kaart . Groeten Oma xxxx

Ps Guus moet leren skypen , zit hem achter de veren

Dag Fenne!

Ontzettend bedankt voor de airmail en kaart met gelukwensen voor de diamante-bruiloft.
We hadden en geweldig mooi feest met mooie toespraak namens jullie allen en bezoek van de burgemeester en echtgenote. Ook is natuurlijk stilgestaan met jou afwezigheid, maar je was er toch dmv de prachtige collage zeer nadrukkelijk bij. Je stond er bovenaan vrolijk bij!
We horen en zien dat je het in Perth naar je zin hebt en in een fijn gezin terecht bent gekomen.
We blijven van je horen!
Verander nog even ons adres van 64 naar 18.
Wij wensen je daar nog een mooie tijd.
Doe veel groeten aan de ouders en de kindjes.
Groetjes van opa en oma uit Oirschot

Fenne

Haa oma! Jaa dat kan lang duren, maar t komt altijd aan! maar idd met het vliegtuig zal het sneller gaan! Hier gaat ook nog steeds alles goed! Het begint nu echt zomer te worden:) en met de kindjes gaat ook alles goed:)

Xxx Fenne
En Jaaa zit Guus maar goed achter de veren, want dat moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn haha

Fenne

Haa opa en oma,
Fijn dat jullie zo'n leuk feest gehad hebben!! Jammer dat ik er niet bij was!
Hier is het inderdaad nog steeds super!
Nou jullie horen nog van mij:)

Groetjes Fenne xxxx

Camiel

Fenne,

Bedankt voor je lieve kaartje uit Perth (godsakker wat lekker ver weg). Heb het lekker met de feestdagen en geniet verder ook van BALI, zo balie is dat denk ik niet.

Groetjes Camiel xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!