fennevandenelsen.reismee.nl

Rottnest Island

Hi,

Weer even een korte update over mijn verblijf in Australië. Het is alweer anderhalve maand geleden dat ik hier in het mooie Australië ben aangekomen. En nog steeds is het super hier; een super gezin, een mooie omgeving en leuke uitstapjes!

Vorige week was het neefje van Leanne jarig en werd 18. De hele familie was uitgenodigd om ergens te gaan eten. Voor mij de eerste keer dat ik de familie van Leanne heb ontmoet. Het was gezellig. Op het menu stond vooral veel vlees. Ik bestelde een mixed grill en dat was me toch veel. Niet zoals in Nederland van alles wat, nee…. Op z’n Australisch; grote stukken vlees. Het was wel lekker, maar echt teveel haha

Zaterdagmiddag kon ik met Leanne en Damien meerijden naar Fremantle. Dat is een havenstadje ongeveer een half uurtje vanaf Scarborough. Je hebt er veel leuke restaurantjes en cafeetjes waar je voor een redelijke prijs een lekker hapje kunt eten en een drankje kunt doen.

Daar heb ik dan ook een paar uurtjes rondgelopen en ergens lekker geluncht. Rond een uur of 5 had ik bij Jady (de Nederlandse au pair) afgesproken, want ik zou bij haar blijven slapen, omdat we ’s avonds uitgingen in Fremantle en de volgende dag naar Rottnest Island gingen. Dus daar had ik even mijn spullen neergezet en vervolgens zijn we richting Fremantle gegaan om daar eerst een hapje te eten en vervolgens een avondje te gaan stappen.

We hadden geen idee waar we heen moesten, dus besloten we om een ‘’kroegentochtje’’ te houden. Er is in Fremantle een lange straat met verschillende kroegjes en clubs, dus er was genoeg keus. We hebben een hele gezellige avond gehad en lagen rond half 4 in ons bedje. Eigenlijk iets te laat, want we zouden de volgende dag vroeg naar Rottnest Island gaan.

Met maar 3 uurtjes slaap gingen we weer richting Fremantle, waar onze boot richting Rottnest Island vertrok. Dat duurde ongeveer 3 kwartiertjes. Je moet zeker niet zeeziek zijn, want de boot ging alle kanten op. Zelfs ik, Ik ben normaal nooit zeeziek, werd een beetje misselijk. Dus we waren blij dat we eindelijk na 3 kwartier op het vaste land waren. Daar kon ons avontuur beginnen. We hadden fietsen en snorkelspullen gehuurd. Het eiland is zo klein dat je alles met de fiets kunt bekijken. Dat hadden we ons dan ook voorgenomen, maar dat liep uiteindelijk iets anders haha. We zagen namelijk het ene mooie strandje met een geweldig uitzicht na het andere mooie strandje, dus er moest natuurlijk af en toe even gestopt worden om een paar fotootjes te maken.

En ik wilde heel graag de quakka’s zien, want daar staat het eiland bekend om. Dat zijn buideldiertjes die op een kangoeroe lijken, maar dan in het klein. Het duurde wel even voordat we ze tegenkwamen. Ik werd al ongeduldig, maar na een uurtje fietsen zagen we daar dan een heleboel quakka’s. Mijn missie was geslaagd!

Na weer een uurtje fietsen besloten we om ergens te gaan snorkelen. Ik had het nog nooit gedaan, en dat was te merken ook. Je kunt natuurlijk niet te diep onderwater, want anders loopt je buisje vol met water, maar ja zo slim waren we toen niet haha. Dus heel verbaasd vroegen we aan elkaar, krijg jij ook de hele tijd water binnen en er niet bij nadenkend dat we niet te diep moesten gaan. Nou ja weer wat geleerd zullen we dan maar zeggen haha.

Na een tijdje begonnen we honger te krijgen, maar we hadden alleen wat te drinken bij ons. En alle eettentjes waren aan het begin van het eiland. We besloten om nog naar het hoogste punt van het eiland te gaan en dan maar terug te gaan om wat te eten. En daar liepen echt superveel quakka’s rond. Uiteindelijk hebben we dus niet het hele eiland gezien, maar alles wat we gezien hadden was meer dan de moeite waard.

Nadat we gegeten hadden, zijn we nog naar een strandje gefietst net voorbij de vuurtoren waar we ook nog even gesnorkeld hebben en lekker in het zonnetje gelegen hebben.

Om 6 uur ging de laatste boot terug naar Fremantle. Dit keer was het nog heftiger. We zagen verschillende mensen zich haasten richting het toilet haha.

Ik heb dus een superleuk weekend gehad met als hoogtepunt Rottnest Island!

Dit weekend had ik nog niets gepland, dus ik wilde naar het strand. Maar gister was het 40 graden en was het dus veel te warm om naar buiten te gaan. Dus ik heb de hele dag een beetje geluierd (wat ook wel eens lekker is) met de airco aan. Vandaag ben ik wel naar het strand geweest. Lekker uitwaaien en lekker zonnen…. Heerlijk!!!

Verder had ik gepland om naar Sydney te gaan met nieuwjaar, maar dat gaat uiteindelijk niet meer door. Jammer, maar er staan alweer genoeg andere dingen op de planning! Ik ga namelijk na kerstmis richting Bridgetown samen met Leanne, Damien, Oliver en Noah om daar even lekker te relaxen en nieuwjaar te vieren. En na nieuwjaar ga ik samen met m’n ‘’nieuwe familie’’ op vakantie in Bali…. Jaja het leventje als au pair is zo slecht nog niet haha.

Dus daar heb ik super veel zin in!

Liefs van Fenne

Reacties

Reacties

Guus Terhaag

Mooi zijn we weer op de hoogte Fenne , ziet er allemaal niet slecht uit . Weet ik ook wat voor dier het is.
Oma vond het leuk je te spreken gisteren . Groeten en tot de volgende tekst en foto's . Gr Guus

Tineke en Virgiel

Wat een heerlijke verhalen Fenne! Geniet er maar lekker van! Kunnen ze ook iets met een bijna 55 -jarige au pair doen? Haha......

Astrid

Fenne wat mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt.

Elian

Ha Fenne,ook al hebben wij de meeste avonturen al van je gehoord tijdens het skypen toch blijft het erg leuk om alles nog eens een keer te lezen op je blog.Extra leuk met alle foto s erbij!!

Blijf genieten meid en we kijken weer uit naar je volgende verhalen.

Liefs XXX Mama

Bettie Drissen

Stikjaloers word ik van al die verhalen van jou........
Maar natuurlijk gun ik jou van ganser harte deze geweldige ervaring. Heel bijzonder om dat mee te mogen maken. Je Ult er de rest vaj je leven vast enzeker nog veel aan terug denken.
Geniet nog maar lekker verder daar down under.
O ja, wil je mij laten weten als er weer een update van dit prachtige verhaal is?

Bettie Drissen

Ik zie dat er een paar tikfouten staan.
Ult=zult en vaj=van..........

Gerard

Mooi geschreven weer Fen!
Je ziet wel dat zelfs oudere Au Pairs heel veel belangstelling hebben om over te komen!?!

Toevallig las ik net dat het woord kangoeroe gebaseerd is op een misverstand? Toen de blanke veroveraars in Australië aankwamen zagen ze overal vreemde dieren met lange oren langs huppen. Ze vroegen aan de Aboriginals hoe het dier genoemd werd. Zij antwoorden 'Kangaru', wat zoveel betekent als: 'Ik weet het niet'......
Klopt dit ?

Have a nice week! X

Ineke Smets

Wat een mooie verhalen Fenne! Ervaringen die ze je nooit meer afpakken...........

Sandra van der Schans

Wat fantastisch dat je bij dit gezin terecht bent gekomen! Veel plezier weer de komende tijd!

Oma en Opa Oirschot.

Wat een ervaringen en erg leuk geschreven, want dat is ook een kunst.
Hoe gaat het met de Engelse-taal. Zeker al heel wat woorden bijgevoegd.
Beste wensen en tot de volgende keer.
Groetjes!

Miep van Knippenberg

Wauw Fenne, ik ben onder de indruk van de prachtige foto's. Wat is het daar mooi. En ik geniet van je verhalen. Zie zo voor me hoe jullie de snorkelspullen aan het uitproberen zijn. Fijne vakantie gewenst op Bali.

Oma Oss

Fenne net je verslag gelezen je hebt het wel getroffen meid .
Ik bedoel dus de familie waar je terecht bent gekomen .
Je vindt alles super en dat kan ik mij wel voor stellen wat ik lees .
Het weer is ook goed maar voor dit oudje is dit te veel 40 graden . leuke foto's heb je er op staan .
Nu tot de volgende keer liefs XX Oma

p.keijsers@icloud.com

Heerlijk jou ervaring Fenne blijf heerlijk genieten!!!! Leuk om jou te volgen:)

Jules

Ik volg je erg onregelmatig, heb net de laatste verhalen gelezen. Het zal nog een hele kluif worden om weer te aarde in of all fucking places Venlo. De foto der foto's is die waar jij verbaast voor een kangoeroe staat. Zonder enige twijfel geacteerd, een kangoeroe in Australië is na verloop van tijd ook maar "normaal", maar je ziet aan die foto dat je goed in je vel zit.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!