fennevandenelsen.reismee.nl

Penguin Island

Hi there,

Hier ben ik weer! De afgelopen 2 weken zijn weer voorbij gevlogen! Inmiddels ben ik dus alweer 2 maanden hier en nog steeds is het hier super!

De dagen vliegen voorbij, doordeweeks heb ik het namelijk superdruk met Noah en Oliver. Sinds 2 weken slapen ze overdag niet zo veel meer. En ja je raadt het al, dat betekent voor mij dus continu in de weer met Noah en Oliver. Maar dat vind ik niet zo erg, want ze worden ook steeds leuker. Zo krijg ik elke morgen als ik opsta een lieve glimlach, superlief!

Vorige weekend ben ik een dagje gaan winkelen, want ja ik had weer zin om nieuwe dingen te kopen! Dus op naar het centrum van Perth, wat ongeveer een half uurtje met de bus/trein is. Daar een aantal uurtjes rondgelopen en toen weer terug naar huis met een hoop nieuwe kleren. Zondag ben ik naar het strand geweest. Het was toen rond de 30 graden, dus erg warm, maar de zomer moet nog komen, dus waarschijnlijk wordt het nog veel warmer...pfff. De zee was veel rustiger dan normaal, wat wel fijn was, omdat ik nu ff lekker kon zwemmen zonder dat ik overspoeld werd met heel veel zout water.

Afgelopen weekend zijn Leanne, Damien, Noah en Oliver naar Bridgetown geweest, wat betekende dat ik het hele weekend lekker alleen thuis was en dus kon doen en laten wat ik wilde! Het was in het begin wel een beetje vreemd om zo alleen te zijn, maar dat wende al snel. Vrijdagmiddag ben ik naar een winkelcentrum hier in de buurt gelopen en heb daar lekker geluncht en wat rondgesnuffeld.Zaterdag was een perfecte stranddag, het was niet te warm, een lekker windje erbij en lekker genieten maar. Heerlijk is dat!

Zondag had ik afgesproken met een paar andere au pairs, die ik bij de meeting had ontmoet om naar Penguin Island te gaan. We hadden via groupon een tour geboekt waarbij we konden kajakken. We moesten er om 8 uur ’s ochtends zijn. Normaal gesproken pak ik de bus naar het station en van daaruit de trein. Maar toen ik zaterdagavond op de site keek, zag ik dat de bussen op zondag helemaal niet zo vroeg rijden…… Ik een beetje in de stress, want hoe moest ik nou op tijd op het station komen? Niemand kon me brengen, lopen was echt te ver,…tja, dus dan maar fietsen ( en ook dat was voor mijn doen best ver, ik moest namelijk 25 minuutjes fietsen), maar goed ik was op tijd!

Op het station in Rockingham werden we door de organisatie opgehaald en naar de plek gebracht waar we zouden beginnen. Het eiland was niet zo ver, maar we zouden een kleine omweg nemen waardoor we enkele zeeleeuwen zouden zien en als we geluk hadden wat dolfijnen. Nou die zeeleeuwen hebben we inderdaad gezien! Wat een grote beesten zijn dat zeg. Achteraf vertelde Damien dat meestal waar zeeleeuwen zijn ook haaien zijn…. Maar goed dat ik dat van tevoren niet wist haha.

Nadat we de zeeleeuwen hadden gezien gingen verder richting het Penguin Island. Geen dolfijnen tegengekomen helaas. Uiteindelijk hebben we ongeveer 1,5 uur gekajakt en dat voel je best wel in je armen. Op het eiland aangekomen hadden ze geregeld dat we konden zien dat de pinguĂŻns gevoerd werden. Dat was best wel leuk! Het zijn de kleinste pinguĂŻns die er zijn. De show duurde ongeveer een kwartiertje.

Toen hadden we een soort van tour op het eiland zelf. Je zou denken dat je overal pinguïns zou tegenkomen, omdat het Penguin Island heet, maar nee… de enige pinguïns die we gezien hebben zijn warendie in het begin bij het voeren. Dat was wel een beetje jammer, maar het eiland op zich was ook al heel mooi! Prachtige uitzichten, mooie stranden en de felblauwe zee, dat was wel even genieten!

We hadden ook een kleine lunch op het eiland en na de lunch zijn we weer verder gegaan met kajakken, het was harder gaan waaien en natuurlijk moesten we op dat moment tegen de wind in, dus flink peddelen maar haha. Na ongeveer een uurtje kwamen we weer aan op het vaste land en dat was dan ook het einde van de tour. Ik heb een superleuke vermoeiende dag gehad!

Gister kwamen Leanne, Damien, Noah en Oliver weer terug en was het weekend weer voorbij. Eigenlijk was ik best blij dat ze er weer waren, want dat is toch een stuk gezelliger!

Vandaag zijn we nog lekker uiteten geweest bij de pizzaria…mmmmm

Liefs,

Fenne

Reacties

Reacties

Elian

Ha Fen, dat was weer genieten van je verhaal en de foto's.En dat je ff in de stress zat zaterdagavond snap ik wel hoor.Maar goed dat je nog ff gekeken hebt zaterdagavond.Hoe is het met de spierpijn in je armen?
Jaja Noah en Oliver komen nu op de leeftijd dat je steeds meer reactie gaat krijgen ,leuk hoor!!Je hebt het maar wat goed getroffen daar zover weg van ons.Blijf genieten......maar dat zal geen probleem zijn schat ik zo in.Liefs en dikke knuffel van je Moetie

Sandra van der Schans

Hoi Fenne, wat een heerlijke boefjes zijn het. En hier maar regenen en regenen. En Sinterklaas over de daken en witte Pieten met een raar pakkie. Zometeen surprise maken met Tren. Nou ja, ik maken en hij kijkt af en toe of ik het goed doe. Tja, die 30 graden lijkt me wel wat, direct bij het strand.
groetjes uit Venlo

Oma en Guus

Nou dame

Het is wat ,wat je allemaal mee maakt daar ver weg .
Wie is wie nu op de foto Oliver of Noah .
Fenne volgens ons maak je het daar wel , en de zomer moet nog beginnen dus die komende maanden zullen wel voorbij vliegen . Veel buiten leven of toch binnen te heet misschien .Hoor net er is nog iets onderweg zegt Oma .

Groeten Oman en Guus

Gerard

Nou Fen, nog maar 6 maanden ......en dan doen we het nog eens dunnetjes over, de plannen worden gelukkig langzaam maar zeker steeds concreter! Enjoy life there!x

julie

hey Fenne,

erg leuk om weer een verhaal te kunnen lezen over je leventje daar! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, en ook mensen hebt leren kennen.

geniet er nog van

Opa en Oma Oirschot

Hallo Fenne.
Je verslag weer met volle belangstelling gelezen.
Het is toch allemaal weL zeer apart t.o.v van hier.
Een fijne ervaring en geweldige Engelse lessen!
Wensen je nog een mooie tijd en tot het volgende verslag.
Veel groeten van ons uit Oirschot.

buurman john

Mooi avontuur.. stoer..haaien ;-)
Blijkbaar heeft pap stoute schoenen aangetrokken.
:-)

Jij nog veel plezier...

Renée

Hey Fenne,

Dit nemen ze je allemaal niet meer af, supertof dat je zoveel kunt ondernemen naast de verzorging van de kleine konijntjes. Ik denk dat met mij veel mensen jaloers op je zijn;)
Liefs en maak zoveel mogelijk mee!

Bettie Drissen

Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven. En wat een snoepjes van kinderen mag jij verzorgen. Dat moet elke dag een feest zijn........
Ik kan me zo voorstellen dat jij je af en toe af vraagt of je niet droomt. Een hele mooie droom.......
Geniet er nog maar van en de groetjes uit Blerick

Angelique

Hoi Fenne, wat zul jij genieten ! En wij genieten op afstand een beetje met je mee...
Superleuk dat je zoveel onderneemt. Een ervaring voor je hele leven !
groetjes, Angelique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!