fennevandenelsen.reismee.nl

10 weken in het mooie Australië

Hey!

Zoals eigenlijk elke twee weken wel, zijn ook deze weer voorbij gevlogen. Dus dat wil zeggen dat ik het nog steeds erg naar m’n zin heb! Inmiddels zijn het alweer 10 weken hier in het verre Australië.

Vorig weekend heb ik niet heel veel gedaan, aangezien het de hele tijd geregend heeft en dat is voor hier erg uitzonderlijk. Zaterdag (toen het even droog was) ben ik met Bonnie naar het park gewandeld, wat altijd erg lekker is! Verder had ik ’s middags afgesproken om met pap en mam te skypen met de familie Kenworthy! Dat was erg leuk! Zondag toen ik wakker werd en beneden kwam zag ik dat de sint zelfs in Australië langs was geweest! Dat moet een lange reis zijn geweest hihi. Er stond een leuke doos vol met Nederlandse lekkernij en cadeautjes voor de hele familie. Bedankt sinterklaasje! ’s Middags ben ik maar weer richting de stad gegaan omdat ik nog een aantal cadeautjes moest kopen voor kerstmis en voor Leanne’s verjaardag.

De rest van de week bestond vooral uit shoppen, lunchen, relaxen, maar het belangrijkste zoals elke week is, spelen, voeden en knuffelen met de baby’tjes en vooral lekker genieten van het feit dat ik nog steeds in het mooie Australië ben! Ook heb ik eindelijk besloten tot wanneer ik ongeveer bij de Leanne, Damien, Noah en Oliver ga blijven. Ik heb afgesproken dat ik tot eind mei bij hen blijf. Ook al willen ze het liefst dat ik langer blijf haha. Inmiddels zijn pap, mam, Stan en Wouter thuis vrij aan het regelen, zodat ze in juni ook kunnen komen en kunnen zien waar ik de afgelopen maanden heb doorgebracht! Maar ook dat wordt weer een hoop plannen, want Australië is zo groot dat we natuurlijk niet alles kunnen zien, hoe graag ik dat ook wil haha. Dus moeten we beslissen wat we allemaal willen zien. Maar voordat het zover is heb ik nog genoeg weken, maanden om hier alles in te buurt te verkennen en vooral te genieten van al het moois hier!

Afgelopen week was een drukke week, want zaterdag (afgelopen zaterdag) zou de moeder van Leanne uit Sydney komen (Faye). Dat betekende dus het hele huis poetsen, de studeerkamer opruimen( wat best een hele klus was), maar ook dan zijn er nog twee kleine hummeltjes die aandacht nodig hebben en moeten we natuurlijk ook af en toe ergens gaan lunchen (jaja, ik heb een zwaar leven hier hoor ) Maar goed, we hebben alles ‘’afgekregen’’ . Donderdag zijn we trouwens ook nog naar ‘’Doggy day care’’ geweest. Dit is het ‘bedrijf’ van Leanne. Het is een soort kinderdagverblijf waar honden ’s ochtends afgezet worden en rond een uur of 5 weer opgehaald worden. En dat is best wel populair hier. Ik heb dus heel veel hondjes gezien, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind.

Zaterdag kwam de moeder van Leanne dus en heb ik haar voor het eerst ontmoet! Zaterdagavond heb ik met Lisanne afgesproken ( andere Nederlandse au pair) en waren we van plan om naar de rooftop movies te gaan. Dat is een bioscoop in de buitenlucht met een uitzicht over de stad… maar helaas…De deuren zouden om 6 uur open gaan, maar toen we daar aankwamen bleek dat de film al uitverkocht was….. balen! Toen hebben maar besloten om ergens lekker te gaan eten. We kwamen al snel terecht bij Jamie’s Italian. We moesten 10 minuutjes wachten ( wat achteraf erg snel bleek te zijn, want normaal kon je er toch wel een uur wachten voordat je aan tafel kon zei Damien.) We hadden erg lekker gegeten en het was erg gezellig! Onderweg kwamen we nog een churros-tentje tegen, waar we natuurlijk even een paar churros moesten proeven…. Hmmmmm

Daarna zijn we nog een bar binnengegaan en hebben we het erg gezellig gehad.

Zondag ben ik weer een lekker stuk gaan wandelen met Bonnie naar het park. En ’s avonds stond er mijn eerste echte ‘’Australische BBQ op het programma. Lekker grote stukken steak! Jammie!

Maandag hebben Leanne, Faye, Leanne’s schoonzus en ik lekker geluncht in Hillarys. Echt een heel mooi plaatsje aan de zee. Gisteren was de verjaardag van Leanne. ’s Ochtends waren alle 3 de oma’s hier en hebben we een ‘’morning tea’’ gehad, erg gezellig! ’s Middags zijn we gaan wandelen bij ‘lake Monger’ met een vriendin van Leanne. Wederom weer erg mooi, een mooi meer met in de verte Perth.

Verder staan er de komende tijd heel veel leuke dingen op het programma. Net voor kerstmis hebben ze op ‘doggy daycare’ een feestje voor alle honden in de buurt. Meestal komen er rond de 60 honden bij elkaar met hun baasjes en is het een groot feest. Haha ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!

Verder komt kerst er natuurlijk aan, wat dit jaar toch een beetje anders zal zijn dan anders. Het wordt in ieder geval geen witte kerst hier haha. Toch wel gek om kerst te vieren in de zomer. Na kerstmis vertrekken we richting Bridgetown om daar een weekje te relaxen. Dat betekent ook dat we naar Margaret River gaan. En na Bridgetown duurt het niet lang meer voordat we naar Bali gaan. Nou, ik kan niet meer wachten… Ik heb er heel veel zin in!

Liefs van Fenne

Reacties

Reacties

Elian

Ha Fenne,,

wat een verrassing toen ik zag dat je vanmorgen alsnog hebt geschreven!En hoe...............zo gezellig om het te lezen onder het genot van mijn eerste kopje koffie.Voor jou is het alweer halverwege de dag maar voor ons begint die pas.Ga dadelijk mijn woensdagochtend wandeling maken met de dames.Voorlopig kunnen wij hier alleen nog maar dagdromen over Australie terwijl jij daar gewoon lekker doorgaat met genieten.Want dat je dat volop doet is mij wel duidelijk.
Doe de groetjes daar aan iedereen ,voor de kleintjes een knuffel en voor jou een hele dikke pakkerd.Liefs Moetie

Tineke

Wat een heerlijke berichten weer Fenne. Je ziet er weer stralend uit en die 2 kleintjes groeien als hop! Liefs XXX

Gerard

Ha Fen,

je hebt er weer een prachtig verhaal van gemaakt.
Zoals al geapt vanmorgen (vanmiddag) ging ik al vroeg op pad in het donker door de regen.
Maar als ik dan jouw verhaal met alle ervaringen weer lees maakt dat mijn dag helemaal goed.
Nog een fijne avond en op naar een zonnige warme kerst! XX Daddy

Bettie Drissen

Nou, een witte kerst gaat het hier ook niet worden. Dus dat ga je niet missen.
Ik ben trouwens helemaal weg van die hond (huskey?) op de foto. Wat een prachtig dier.
Het doet me goed om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt daar down under. Ga nog maar lekker door met genieten.
Lieve groetjes uit Blerick, Bettie

Jacqueline Derikx

Hoi Fenne,
Eindelijk uitgebreid de tijd genomen om je verhalen te lezen, met een kopje koffie bij de kerstboom. Zeker op een druilerige dag als vandaag, krijg ik helemaal vakantiekriebels van je 'zonnige' verhalen en foto's. Prachtig gewoon! En wát een schattige ventjes om voor te zorgen (smelt...). Je bent een bofkont, maar... je au-pair familie boft ook met jou! Hoe mooi kan het zijn!
Ik wens jou fijne feestdagen en nog vele mooie dagen Australië.
Hartelijke groetjes, Jacqueline Derikx

Guus Terhaag

Fenne mooi je verhaal van deze 2 weken plus . De jongens groeien goed op de foto's te zien .Oma zij al Fenne loopt achter met de verhalen maar zij die is erg druk met de jongens en de honden . Zijn er veel maar er zit zeker geen Nala tussen maar die is er nu ook zie ik en nog wel tussen het snoep .Lekker is dat of niet Fenne .
Op naar kerst en oud en nieuw dat wordt denk heel speciaal voor je Fenne . Fijne dagen daar allemaal en tot 2016 .

Gr Guus

marja john

???? je hebt het naar je zin.
fijn om te horen...
leuke foto,s

gr je oude buren

Petra

Heerlijk Fenne mooie ervaring en bijna naar Bali, Celine is heel Jaloers????. Blijf heerlijk genieten en hele fijne feestdagen????????????????. Gr van ons.

Miep van Knippenberg

Hoi Fenne,
Fijn dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. De baby's zien er schattig uit. Daar zul je je handen wel aan vol hebben. Ik wens je alvast hele fijne vakanties.
Groeten uit Helden

Fenne

Thanks voor jullie lieve reacties! Ik geniet inderdaad volop! Ik heb inderdaad m'n handen vol aan de baby'tjes, maar dat vind ik niet zo erg! Voor jullie allemaal natuurlijk ook hele fijne kerstdagen! Hier wordt het vooral veel water drinken en genieten van t hele warme weer!
X

Oma Oss

Dag Fenne

Heb al je verhalen gelezen nu liep iets achter maar het ziet er erg goed uit .
Mooie foto's zeker van die twee mannen .
Dat feestje met de honden zal je leuk vinden, ben benieuwd .
Fenne fijne feestdagen daar ver weg en dan op naar oud en nieuw en wat er achter aan komt wat je schrijft .

Groeten Oma xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!