fennevandenelsen.reismee.nl

Merry Christmas

Hi!

Jaja, het is inmiddels alweer 3 maanden geleden dat ik het koude kikkerlandje heb verlaten voor het warme mooi Australië! De tijd gaat zo snel hier!

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van kerstmis. We moesten namelijk nog allemaal cadeautjes kopen voor de familie en vrienden van Leanne en Damien. Dus we hebben vooral veel geshopt, maar met baby’tjes gaat dat niet zo makkelijk en al helemaal niet snel. Ten eerste is het overal zo druk dat het überhaupt erg moeilijk is om met de kinderwagen de winkels binnen te komen. Dus vaak was het geval dat ik buiten stond te wachten samen met Noah en Ollie terwijl Leanne de cadeautjes aan het kopen was. En ten tweede krijgen ze nog een flesje…

We hebben natuurlijk niet elke dag geshopt, maar verder hebben we niet veel gedaan vorige week.

Vorige week zaterdag ben ik naar het winkelcentrum in de buurt gefietst om daar de cadeautjes voor de familie te halen. En wederom was het daar super druk! Na een tijdje had ik gelukkig alles bij elkaar en ben ik weer snel naar huis gefietst, want ik had wel genoeg van al dat shoppen. ’s Avonds hadden we een soort van kerstborrel van vrienden van Leanne en Damien. Dat was ook weer gezellig en echt op z’n Australisch! En iedereen is hier ook zó aardig!

Op zondag had ik afgesproken met weer een andere Nederlandse au pair, Lotte (ja, het wordt verwarrend, ik weet het haha) Met haar heb ik gezellig op een terrasje gezeten in het centrum van Perth. Toevallig vertelde zij dat het koffietentje waar we zaten van Andrea Bocelli is. Niet dat ik van koffie hou, maar toch leuk om te weten haha. ’s Avonds had ik weer afgesproken met Lisanne om samen naar de film te gaan. En ja, deze keer is het gelukkig wel gelukt haha. We hadden via internet kaartjes besteld, zodat we zeker wisten dat we James Bond dit keer wel konden zien. Maar voordat we naar de film zijn geweest, ben ik samen met Lotte en Lisanne nog bij Nando’s gaan eten. Dat is een tentje wat echt overal te vinden is hier. En als toetje gingen we churros eten….jammie! Ik heb een superleuke dag gehad! Het stomme was alleen dat op zondagavond richting Scarborough geen treinen meer rijden na 9 uur. Dus dat betekende dat ik de taxi naar huis moest nemen.

Afgelopen week was het een erg warme week! Het liep bijna tegen de 40 graden aan. Dus dat betekende airco aan en vooral niet naar buiten gaan. Maar Leanne had nog niet alle cadeautjes bij elkaar, dus die moest nog gaan shoppen terwijl ik op Noah en Oliver lette. Het is heel leuk om te zien dat ze steeds meer meekrijgen. Ze slapen nu nog in hetzelfde bedje, maar Noah heeft inmiddels ontdekt hoe hij zich naar Oliver kan bewegen. En aangezien Noah nooit, maar dan ook echt nooit stil zit, betekent dit dat hij Oliver wakker maakt. Binnenkort dus een nieuw bedje kopen, want dat willen we natuurlijk niet.

Op woensdagavond was de Christmas party op doggy daycare. Ik heb nog nooit zoveel honden bij elkaar gezien! Maar wel heel grappig om mee te maken. Ze hadden zelfs prijzen die uitgereikt werden voor de best geklede hond. En je zou verwachten dat het vooral een chaos zou zijn met zoveel honden, maar er werd bijna niet geblaft! Donderdagavond was het kerstavond en zijn we naar vrienden van Damien en Leanne geweest en hebben we lekkere hapjes gehad.

Vrijdag was het dan zover, mijn eerste echte kerstmis in het warme verre Australië. Het voelde eigenlijk niet als kerst, omdat het gewoon hartje zomer was. ’s Ochtends kwam de familie van Leanne voor een hele uitgebreide brunch. Echt op z’n Australisch met worstjes, bacon, eieren, aardappeltjes, muesli, en mijn eigengemaakte pannenkoekjes. Erg lekker allemaal, maar erg veel voor een ‘’ontbijtje’’. Na het ontbijt was het tijd voor cadeautjes. Ik heb zelfs een aantal cadeautjes gekregen.. heel lief!

’s Middags waren we uitgenodigd bij de familie van Damien. En wederom veel eten. En ook hier kregen we weer cadeautjes! Het was een lange maar gezellige dag.

Eigenlijk zouden we vandaag naar Bridgetown gaan, maar aangezien het hele huis nog een zooitje was gaan we morgen! Dus ben ik vandaag lekker weer naar het strand geweest! Het blijft mooi en genieten!

Morgen gaan we dus richting Bridgetown in één auto met 2 baby’tjes, 3 volwassenen, 1 hond en alle bagage…. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat passen, maar we gaan het zien.

Waarschijnlijk zal mijn volgende blog wat later online komen, aangezien we na Bridgetown bijna meteen naar Bali gaan. Dus ik zal geen tijd hebben om tussendoor iets te schrijven… maar dat houden jullie tegoed dan. Alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Xxx Fenne

Reacties

Reacties

Elian

Hoi Fenne,

weer zo leuk om te lezen!Het is goed te snappen dat je het zo geweldig naar je zin hebt daar bij Leanne,Damien,Noah en Oliver.En niet te vergeten Bonnie de hond.Dat het een bijzondere ,warme en zonnige Kerst is geweest is duidelijk maar ook hier hebben wat het weer betreft geen klagen.Hebben net heerlijk in het zonnetje over de hei gewandeld met Naal.
Voor de komende dagen alvast veel plezier in Bridgetown en succes met het inpakken van de auto.We horen wel of het gelukt is.2016 wordt voor jou op een bijzondere manier ingewijd...........We houden contact maar toch alvast de beste wensen voor een mooi en onvergetelijk 2016 voor jou en de rest.
Liefs en dikke knuffel van je Moetie

Gerard

Hey made, een prachtig mooi en bijzonder Kerstverhaal. Fijne dagen alvast in Bridgetown!

Guus Terhaag

Ha Fenne

Wat moet je hier nog op antwoorden op deze verhalen .
Succes met je volgende uitstapjes Bridgetown en Bali .
Goed uit einde en een gezond en voorspoedig 2016 allemaal .

Groeten Guus

Bettie Drissen

Die Fenne toch! Wat jij allemaal aan het beleven bent. Het lijkt wel één grote droom.
Kerstmis vieren bij 40 graden......puf puf.......maar wel héél speciaal.
En dan ook nog naar Bali gaan. Tjee meid wat een heerlijk vooruitzicht.
Alvast een mooie jaarwisseling en heel veel goeds voor 2016. Het jaar begint in ieder geval héél speciaal.

Stan

Hey kleintje! Wij zijn net weer geland op Schiphol! Ik denk dat Oslo en Australië zo'n 40graden verschil is, we hebben nog blauwe vingers en doodgevroren tenen... Veel plezier de komende tijd en stuur maar veel foto's uit Bali!!!

Opa en Oma uit Oirschot.

Dag Fenne.
Wensen je een gezond en voorspoedig 2016 met een mooie voortzetting van je reis in Australië.
Groetjes aan allemaal.

Margo Vervuurt

Ha die Fenne!
Ook wij zijn fan van je verhalen en foto's! Je schrijft superleuk en de foto's zijn echt geweldig!
Heel leuk dat we kunnen meegenieten van jouw avontuur. Heel veel groetjes!!

nieuwjaar

Ha fenne...
ondertussen dus op Bali, moet erg mooi zijn..geweldig avontuur daar down under..
wij wensen jou een gelukkig 2016

marja en john

Oma Oss

Ha Fenne


Was de Kerst kaart goed in de smaak gevallen ,Ha ha .
Nu op vakantie naar Bali veel plezier daar . Dit ook voor de rest van de Familie . De boys beginnen al te brabbelen leuk he , maar snap je ze dan ook al . Groeten Oma en goede vlucht .

Tot volgende keer . xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!