fennevandenelsen.reismee.nl

Bridgetown, Margaret River en Bali

Hey!

Het is alweer een paar weekjes geleden, maar ik ben er weer! Terug van alle vakanties en weer terug in het ‘’normale’’ leventje, nouja.. wat je normaal kunt noemen haha.

3 weken terug zijn we op zondag naar Bridgetown gereden. Toen we daar aankwamen bleek dat de airco het niet goed deed… dat was pech hebben, aangezien het bijna 40 graden was die dag…. Uiteindelijk deed de airco het in de keuken wel. Daar hebben we dus de middag doorgebracht haha. ’s Avonds koelde het gelukkig wel weer af! De volgende dag was het weer zo warm. Het was zo warm dat je niet heel veel kon doen… dus zijn we tussen de middag ergens gaan lunchen in het dorpje (ergens waar de airco wel goed werkte haha). Na onze lunch zijn we doorgereden naar Greenbushes, daar is een soort meertje waar je even lekker kon afkoelen… iets te als je het aan Noah en Oliver vraagt, die vonden het iets te verfrissend.

De dag erna stond Margaret River op het programma. Het was niet meer zo warm, dus een mooie dag om richting Margaret River te rijden. Margaret River is heel toeristisch, dus daar hebben we niet heel lang rondgelopen. We zijn snel even een kaart gaan halen bij het vvv-kantoor. En ja, het blijkt wel dat je hier moet zijn voor de wijn! Door heel de winkel stonden kleine etalages met wijnen die gemaakt worden rondom Margaret River. Margaret River zelf ligt niet direct aan de zee, dat was nog ongeveer 10 minuutjes rijden. En daar gingen we dus ook even een kijkje nemen. Wederom weer een supermooi uitzicht over de felblauwe zee en het strand.

Toen zijn we verder naar het noorden gereden en zijn we gestopt bij een wijnmakerij. Daar hebben we uitgebreid geluncht. Het was een hele mooie plek aan het water met uitzicht over de wijngaarden.

Na onze lunch zijn we naar Yallingyup gereden. Ook weer een plaatsje aan de kust. En ja, wéér een felblauwe zee met een wit strand... het blijft mooi! Daar hebben we even op het strand gezeten en lekker van het zonnetje genoten! Heerlijk! Hierna zijn we weer terug naar het huisje in Bridgetown gereden. De dag erna hebben we vooral lekker gerelaxt en zijn Leanne, Noah en ik gaan shoppen in Bridgetown. Ze hebben daar heel leuke boetiekjes met superleuke kleding! Ik ben dan ook goed geslaagd.

En toen was het alweer oudjaarsdag.. wat gaat de tijd snel! ’s Ochtends zijn we naar Pemberton gereden wat vooral bekend staat om de ‘’lookout tree’’. Die hebben Damien en ik dan ook beklommen! Het leek vanaf onder niet zo hoog, maar toen we uiteindelijk boven waren was het toch best wel hoog(72 meter). We hadden een heel mooi uitzicht over de bossen! ’s Middags zijn we weer gaan lunchen en voor de avond stond er eigenlijk een BBQ op het programma, maar dat ging uiteindelijk niet meer door aangezien we best wel laat gegeten hadden. Dus hebben we heel toepasselijk de film ‘new years eve’ gekeken. Na de film vielen Leanne en Damien in slaap… ik ben toen ook maar naar bed gegaan en heb m’n wekker gezet voor 12 uur…. Het voelde dan ook niet echt als nieuwjaar. Maaaar de volgende dag hebben we het toch nog een klein beetje gevierd met champagne! Verder hebben we alles rustig aan weer ingepakt en zaterdag gingen we vroeg weer naar huis! ’s Middags had ik met Lisanne en Lotte afgesproken om samen ergens wat te gaan eten en drinken en daarna uit te gaan! Heel gezellig! Zondag was weer een hele mooie dag, dus die heb ik lekker aan het strand besteed!

En een paar dagen later zaten we alweer in het vliegtuig naar Bali (jaja, erg zwaar dit leventje hier) De vlucht duurde 3,5 uur. Dus ik heb lekker een filmpje gekeken, aangezien de baby’tjes lekker sliepen. Na 3,5 uur waren we dan in Bali hoor! Ik dacht eindelijk wat frisse lucht… maar dat was toch fout gedacht! Het was er zo warm en benauwd, pfff. Op het vliegveld werden we opgehaald door iemand van het resort. Het was nog een klein uurtje rijden vanaf daar. Maar wat heb ik m’n ogen uitgekeken. Want wat is dat een gekkenhuis zeg. Iedereen rijdt daar echt letterlijk kriskras door elkaar. Scooters en zelfs auto'sdie overal tussendoor rijden. En iedereen die aan het toeteren is haha, het was een grote chaos haha.

Na een klein uurtje waren we er dan, aangekomen in onze superluxe villa met privézwembad! Donderdag hebben we vooral lekker gerelaxt aan het zwembad. ’s Avonds zijn we gaan uiteten bij een Italiaans restaurantje hier in de buurt. Vrijdag hadden we onze massage in de ochtend. Daarna ben ik bij Damien achter op de scooter door de buurt gereden op zoek naar een tour voor de dag erna. Want ik was zaterdag en zondag natuurlijk ‘’vrij’’ (niet dat de rest van de week als werken voelde) en wilde ik wat gaan doen. De rest van de middag heb ik weer lekker aan het zwembad gelegen.

Zaterdagochtend ben ik richting deGili-eilanden gegaan. Het was een reis van ruim 2 uur. Valt mee zou je zeggen, maar als je in een busje zit zonder airco dan is dat best wel lang en zeker als je je al niet zo lekker voelt. Op het eind van de busreis was ik best wel misselijk, maar ik had geen tijd om bij te komen, want ik moest meteen de boot op …… gelukkig kon je wel op het dek zitten en voelde ik me na een tijdje alweer wat beter. Maar na een uur op de boot voelde ik me weer niet echt lekker en heb ik uiteindelijk besloten om dezelfde boot weer terug te pakken, omdat ik niet ziek het eiland op wilde in de hitte. Ik heb dus zo’n 5 uur gereisd in totaal met de bus en de boot zonder te zien wat ik wilde zien haha, maar het moet heel mooi zijn, dus dan moet ik nog maar een keertje terug. Op de terugweg zaten er toevallig 2 Nederlanders in de bus, dus dat was wel gezellig! Gelukkig kon ik wel genoeg mooie dingen zien vanaf de boot. ’s Avonds heb ik het lekker rustig aan gedaan.

Zondag zijn we ergens gaan ontbijten en om 11 uur kwam de nanny ( ja, echt waar) om op de boys te passen. Toen ben ik met Damien en Leanne op de scooter naar ‘potato head’ (beachclub) geweest. Echt een supermooie plek met zwembad en het strand binnen handbereik!!! Daar hebben we de hele middag dan ook doorgebracht met lekker hapjes en drankjes, heerlijk!

Maandag heb ik vooral op de boys gelet, lekker gezwommen in het zwembad en ’s avonds zijn we weer gaan uiteten! En dinsdag was het alweer onze laatste dag in Bali. Nog even lekker genoten van het zwembad en een lekkere massage en alvast de koffers ingepakt, aangezien we woensdag al om 9 uur het vliegtuig in moesten. Rond 2 uur waren we weer thuis en kon het normale leventje weer beginnen. En afgelopen weekend heb ik weer gezellig doorgebracht met Lisanne, Lotte en Lara, heel gezellig!

Zo, nu zijn jullie weer op de hoogte!

X Fenne

Reacties

Reacties

Elian

Ha Fenne,net weer genoten van je verhalen en vooral de foto s!!!
Het blijft mooi om te zien waar je overal komt maar ook hoe relaxed je kijkt.Volop genietend van het land,de mensen maar vooral ook van de boys .
Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

Liefs en knuffels XXXXXX Mama.

Bettie Drissen

Door jouw verhalen en foto's reis ik een beetje met je mee. En geniet ik een beetje met je mee.
Alleen die hitte.......daar zou ik niet zo blij mee zijn.
Hoe dan ook, ik wens je nog heel veel plezier daarginds.
Groetjes uit Blerick,

Bettie

josephine

Hoi Fenne, ook wij lezen je verhalen. Wat heb jij een luxe leven zeg. Hebben de andere au pairs t ook zo goed of ben jij een ongelooflijke bofkont? Natuurlijk groeien de jongens goed door je liefde en goede zorgen maar toch. Denk je dat je nog aan een "gewoon" leven kunt wennen in dit kikkerland? Gaan de "aussies" in Balie op vakantie om af te koelen ? (Ha,ha). Krijg je wat mee vd boshranden in de buurt v Perth of is dit nog ver bij jullie vandaan? En leeft de australian open ook. Dit begint deze week. Nou geniet van alles wat er op je pad komt en we kijken uit naar je volgende verhalen.
Groetjes van ons drietjes.

Tineke

Wat super leuk om jouw verhalen te lezen en je foto's te zien. Geniet lekker verder Fenne, het is je gegund!

Marlou winters

Ha Fenne,
Wat een avontuur om daar in Australië te zijn! Ik heb eindelijk je verhalen allemaal bij gelezen.
Het is aan je schrijven en de foto's te merken dat je geniet.
Ik heb toch ook maar ons e-mail adres opgeslagen. Kan ik de nieuwe verhalen meteen lezen als je weer wat schrijft. Gezellig.
Have fun!!
Groetjes van Roland Marlou en Pam

Guus

Er is er een jarig vandaag ja daar in Australie is het al 8 Feb .
Ook al slaap je nu .
Dus Fenne proficiat met je 19e verjaardag .
Fijne dag en nog een mooie tijd in Perth .

Groeten Oma Mini en Guus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!