fennevandenelsen.reismee.nl

10 weken in het mooie Australië

Hey!

Zoals eigenlijk elke twee weken wel, zijn ook deze weer voorbij gevlogen. Dus dat wil zeggen dat ik het nog steeds erg naar m’n zin heb! Inmiddels zijn het alweer 10 weken hier in het verre Australië.

Vorig weekend heb ik niet heel veel gedaan, aangezien het de hele tijd geregend heeft en dat is voor hier erg uitzonderlijk. Zaterdag (toen het even droog was) ben ik met Bonnie naar het park gewandeld, wat altijd erg lekker is! Verder had ik ’s middags afgesproken om met pap en mam te skypen met de familie Kenworthy! Dat was erg leuk! Zondag toen ik wakker werd en beneden kwam zag ik dat de sint zelfs in Australië langs was geweest! Dat moet een lange reis zijn geweest hihi. Er stond een leuke doos vol met Nederlandse lekkernij en cadeautjes voor de hele familie. Bedankt sinterklaasje! ’s Middags ben ik maar weer richting de stad gegaan omdat ik nog een aantal cadeautjes moest kopen voor kerstmis en voor Leanne’s verjaardag.

De rest van de week bestond vooral uit shoppen, lunchen, relaxen, maar het belangrijkste zoals elke week is, spelen, voeden en knuffelen met de baby’tjes en vooral lekker genieten van het feit dat ik nog steeds in het mooie Australië ben! Ook heb ik eindelijk besloten tot wanneer ik ongeveer bij de Leanne, Damien, Noah en Oliver ga blijven. Ik heb afgesproken dat ik tot eind mei bij hen blijf. Ook al willen ze het liefst dat ik langer blijf haha. Inmiddels zijn pap, mam, Stan en Wouter thuis vrij aan het regelen, zodat ze in juni ook kunnen komen en kunnen zien waar ik de afgelopen maanden heb doorgebracht! Maar ook dat wordt weer een hoop plannen, want Australië is zo groot dat we natuurlijk niet alles kunnen zien, hoe graag ik dat ook wil haha. Dus moeten we beslissen wat we allemaal willen zien. Maar voordat het zover is heb ik nog genoeg weken, maanden om hier alles in te buurt te verkennen en vooral te genieten van al het moois hier!

Afgelopen week was een drukke week, want zaterdag (afgelopen zaterdag) zou de moeder van Leanne uit Sydney komen (Faye). Dat betekende dus het hele huis poetsen, de studeerkamer opruimen( wat best een hele klus was), maar ook dan zijn er nog twee kleine hummeltjes die aandacht nodig hebben en moeten we natuurlijk ook af en toe ergens gaan lunchen (jaja, ik heb een zwaar leven hier hoor ) Maar goed, we hebben alles ‘’afgekregen’’ . Donderdag zijn we trouwens ook nog naar ‘’Doggy day care’’ geweest. Dit is het ‘bedrijf’ van Leanne. Het is een soort kinderdagverblijf waar honden ’s ochtends afgezet worden en rond een uur of 5 weer opgehaald worden. En dat is best wel populair hier. Ik heb dus heel veel hondjes gezien, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind.

Zaterdag kwam de moeder van Leanne dus en heb ik haar voor het eerst ontmoet! Zaterdagavond heb ik met Lisanne afgesproken ( andere Nederlandse au pair) en waren we van plan om naar de rooftop movies te gaan. Dat is een bioscoop in de buitenlucht met een uitzicht over de stad… maar helaas…De deuren zouden om 6 uur open gaan, maar toen we daar aankwamen bleek dat de film al uitverkocht was….. balen! Toen hebben maar besloten om ergens lekker te gaan eten. We kwamen al snel terecht bij Jamie’s Italian. We moesten 10 minuutjes wachten ( wat achteraf erg snel bleek te zijn, want normaal kon je er toch wel een uur wachten voordat je aan tafel kon zei Damien.) We hadden erg lekker gegeten en het was erg gezellig! Onderweg kwamen we nog een churros-tentje tegen, waar we natuurlijk even een paar churros moesten proeven…. Hmmmmm

Daarna zijn we nog een bar binnengegaan en hebben we het erg gezellig gehad.

Zondag ben ik weer een lekker stuk gaan wandelen met Bonnie naar het park. En ’s avonds stond er mijn eerste echte ‘’Australische BBQ op het programma. Lekker grote stukken steak! Jammie!

Maandag hebben Leanne, Faye, Leanne’s schoonzus en ik lekker geluncht in Hillarys. Echt een heel mooi plaatsje aan de zee. Gisteren was de verjaardag van Leanne. ’s Ochtends waren alle 3 de oma’s hier en hebben we een ‘’morning tea’’ gehad, erg gezellig! ’s Middags zijn we gaan wandelen bij ‘lake Monger’ met een vriendin van Leanne. Wederom weer erg mooi, een mooi meer met in de verte Perth.

Verder staan er de komende tijd heel veel leuke dingen op het programma. Net voor kerstmis hebben ze op ‘doggy daycare’ een feestje voor alle honden in de buurt. Meestal komen er rond de 60 honden bij elkaar met hun baasjes en is het een groot feest. Haha ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!

Verder komt kerst er natuurlijk aan, wat dit jaar toch een beetje anders zal zijn dan anders. Het wordt in ieder geval geen witte kerst hier haha. Toch wel gek om kerst te vieren in de zomer. Na kerstmis vertrekken we richting Bridgetown om daar een weekje te relaxen. Dat betekent ook dat we naar Margaret River gaan. En na Bridgetown duurt het niet lang meer voordat we naar Bali gaan. Nou, ik kan niet meer wachten… Ik heb er heel veel zin in!

Liefs van Fenne

Penguin Island

Hi there,

Hier ben ik weer! De afgelopen 2 weken zijn weer voorbij gevlogen! Inmiddels ben ik dus alweer 2 maanden hier en nog steeds is het hier super!

De dagen vliegen voorbij, doordeweeks heb ik het namelijk superdruk met Noah en Oliver. Sinds 2 weken slapen ze overdag niet zo veel meer. En ja je raadt het al, dat betekent voor mij dus continu in de weer met Noah en Oliver. Maar dat vind ik niet zo erg, want ze worden ook steeds leuker. Zo krijg ik elke morgen als ik opsta een lieve glimlach, superlief!

Vorige weekend ben ik een dagje gaan winkelen, want ja ik had weer zin om nieuwe dingen te kopen! Dus op naar het centrum van Perth, wat ongeveer een half uurtje met de bus/trein is. Daar een aantal uurtjes rondgelopen en toen weer terug naar huis met een hoop nieuwe kleren. Zondag ben ik naar het strand geweest. Het was toen rond de 30 graden, dus erg warm, maar de zomer moet nog komen, dus waarschijnlijk wordt het nog veel warmer...pfff. De zee was veel rustiger dan normaal, wat wel fijn was, omdat ik nu ff lekker kon zwemmen zonder dat ik overspoeld werd met heel veel zout water.

Afgelopen weekend zijn Leanne, Damien, Noah en Oliver naar Bridgetown geweest, wat betekende dat ik het hele weekend lekker alleen thuis was en dus kon doen en laten wat ik wilde! Het was in het begin wel een beetje vreemd om zo alleen te zijn, maar dat wende al snel. Vrijdagmiddag ben ik naar een winkelcentrum hier in de buurt gelopen en heb daar lekker geluncht en wat rondgesnuffeld.Zaterdag was een perfecte stranddag, het was niet te warm, een lekker windje erbij en lekker genieten maar. Heerlijk is dat!

Zondag had ik afgesproken met een paar andere au pairs, die ik bij de meeting had ontmoet om naar Penguin Island te gaan. We hadden via groupon een tour geboekt waarbij we konden kajakken. We moesten er om 8 uur ’s ochtends zijn. Normaal gesproken pak ik de bus naar het station en van daaruit de trein. Maar toen ik zaterdagavond op de site keek, zag ik dat de bussen op zondag helemaal niet zo vroeg rijden…… Ik een beetje in de stress, want hoe moest ik nou op tijd op het station komen? Niemand kon me brengen, lopen was echt te ver,…tja, dus dan maar fietsen ( en ook dat was voor mijn doen best ver, ik moest namelijk 25 minuutjes fietsen), maar goed ik was op tijd!

Op het station in Rockingham werden we door de organisatie opgehaald en naar de plek gebracht waar we zouden beginnen. Het eiland was niet zo ver, maar we zouden een kleine omweg nemen waardoor we enkele zeeleeuwen zouden zien en als we geluk hadden wat dolfijnen. Nou die zeeleeuwen hebben we inderdaad gezien! Wat een grote beesten zijn dat zeg. Achteraf vertelde Damien dat meestal waar zeeleeuwen zijn ook haaien zijn…. Maar goed dat ik dat van tevoren niet wist haha.

Nadat we de zeeleeuwen hadden gezien gingen verder richting het Penguin Island. Geen dolfijnen tegengekomen helaas. Uiteindelijk hebben we ongeveer 1,5 uur gekajakt en dat voel je best wel in je armen. Op het eiland aangekomen hadden ze geregeld dat we konden zien dat de pinguïns gevoerd werden. Dat was best wel leuk! Het zijn de kleinste pinguïns die er zijn. De show duurde ongeveer een kwartiertje.

Toen hadden we een soort van tour op het eiland zelf. Je zou denken dat je overal pinguïns zou tegenkomen, omdat het Penguin Island heet, maar nee… de enige pinguïns die we gezien hebben zijn warendie in het begin bij het voeren. Dat was wel een beetje jammer, maar het eiland op zich was ook al heel mooi! Prachtige uitzichten, mooie stranden en de felblauwe zee, dat was wel even genieten!

We hadden ook een kleine lunch op het eiland en na de lunch zijn we weer verder gegaan met kajakken, het was harder gaan waaien en natuurlijk moesten we op dat moment tegen de wind in, dus flink peddelen maar haha. Na ongeveer een uurtje kwamen we weer aan op het vaste land en dat was dan ook het einde van de tour. Ik heb een superleuke vermoeiende dag gehad!

Gister kwamen Leanne, Damien, Noah en Oliver weer terug en was het weekend weer voorbij. Eigenlijk was ik best blij dat ze er weer waren, want dat is toch een stuk gezelliger!

Vandaag zijn we nog lekker uiteten geweest bij de pizzaria…mmmmm

Liefs,

Fenne

Rottnest Island

Hi,

Weer even een korte update over mijn verblijf in Australië. Het is alweer anderhalve maand geleden dat ik hier in het mooie Australië ben aangekomen. En nog steeds is het super hier; een super gezin, een mooie omgeving en leuke uitstapjes!

Vorige week was het neefje van Leanne jarig en werd 18. De hele familie was uitgenodigd om ergens te gaan eten. Voor mij de eerste keer dat ik de familie van Leanne heb ontmoet. Het was gezellig. Op het menu stond vooral veel vlees. Ik bestelde een mixed grill en dat was me toch veel. Niet zoals in Nederland van alles wat, nee…. Op z’n Australisch; grote stukken vlees. Het was wel lekker, maar echt teveel haha

Zaterdagmiddag kon ik met Leanne en Damien meerijden naar Fremantle. Dat is een havenstadje ongeveer een half uurtje vanaf Scarborough. Je hebt er veel leuke restaurantjes en cafeetjes waar je voor een redelijke prijs een lekker hapje kunt eten en een drankje kunt doen.

Daar heb ik dan ook een paar uurtjes rondgelopen en ergens lekker geluncht. Rond een uur of 5 had ik bij Jady (de Nederlandse au pair) afgesproken, want ik zou bij haar blijven slapen, omdat we ’s avonds uitgingen in Fremantle en de volgende dag naar Rottnest Island gingen. Dus daar had ik even mijn spullen neergezet en vervolgens zijn we richting Fremantle gegaan om daar eerst een hapje te eten en vervolgens een avondje te gaan stappen.

We hadden geen idee waar we heen moesten, dus besloten we om een ‘’kroegentochtje’’ te houden. Er is in Fremantle een lange straat met verschillende kroegjes en clubs, dus er was genoeg keus. We hebben een hele gezellige avond gehad en lagen rond half 4 in ons bedje. Eigenlijk iets te laat, want we zouden de volgende dag vroeg naar Rottnest Island gaan.

Met maar 3 uurtjes slaap gingen we weer richting Fremantle, waar onze boot richting Rottnest Island vertrok. Dat duurde ongeveer 3 kwartiertjes. Je moet zeker niet zeeziek zijn, want de boot ging alle kanten op. Zelfs ik, Ik ben normaal nooit zeeziek, werd een beetje misselijk. Dus we waren blij dat we eindelijk na 3 kwartier op het vaste land waren. Daar kon ons avontuur beginnen. We hadden fietsen en snorkelspullen gehuurd. Het eiland is zo klein dat je alles met de fiets kunt bekijken. Dat hadden we ons dan ook voorgenomen, maar dat liep uiteindelijk iets anders haha. We zagen namelijk het ene mooie strandje met een geweldig uitzicht na het andere mooie strandje, dus er moest natuurlijk af en toe even gestopt worden om een paar fotootjes te maken.

En ik wilde heel graag de quakka’s zien, want daar staat het eiland bekend om. Dat zijn buideldiertjes die op een kangoeroe lijken, maar dan in het klein. Het duurde wel even voordat we ze tegenkwamen. Ik werd al ongeduldig, maar na een uurtje fietsen zagen we daar dan een heleboel quakka’s. Mijn missie was geslaagd!

Na weer een uurtje fietsen besloten we om ergens te gaan snorkelen. Ik had het nog nooit gedaan, en dat was te merken ook. Je kunt natuurlijk niet te diep onderwater, want anders loopt je buisje vol met water, maar ja zo slim waren we toen niet haha. Dus heel verbaasd vroegen we aan elkaar, krijg jij ook de hele tijd water binnen en er niet bij nadenkend dat we niet te diep moesten gaan. Nou ja weer wat geleerd zullen we dan maar zeggen haha.

Na een tijdje begonnen we honger te krijgen, maar we hadden alleen wat te drinken bij ons. En alle eettentjes waren aan het begin van het eiland. We besloten om nog naar het hoogste punt van het eiland te gaan en dan maar terug te gaan om wat te eten. En daar liepen echt superveel quakka’s rond. Uiteindelijk hebben we dus niet het hele eiland gezien, maar alles wat we gezien hadden was meer dan de moeite waard.

Nadat we gegeten hadden, zijn we nog naar een strandje gefietst net voorbij de vuurtoren waar we ook nog even gesnorkeld hebben en lekker in het zonnetje gelegen hebben.

Om 6 uur ging de laatste boot terug naar Fremantle. Dit keer was het nog heftiger. We zagen verschillende mensen zich haasten richting het toilet haha.

Ik heb dus een superleuk weekend gehad met als hoogtepunt Rottnest Island!

Dit weekend had ik nog niets gepland, dus ik wilde naar het strand. Maar gister was het 40 graden en was het dus veel te warm om naar buiten te gaan. Dus ik heb de hele dag een beetje geluierd (wat ook wel eens lekker is) met de airco aan. Vandaag ben ik wel naar het strand geweest. Lekker uitwaaien en lekker zonnen…. Heerlijk!!!

Verder had ik gepland om naar Sydney te gaan met nieuwjaar, maar dat gaat uiteindelijk niet meer door. Jammer, maar er staan alweer genoeg andere dingen op de planning! Ik ga namelijk na kerstmis richting Bridgetown samen met Leanne, Damien, Oliver en Noah om daar even lekker te relaxen en nieuwjaar te vieren. En na nieuwjaar ga ik samen met m’n ‘’nieuwe familie’’ op vakantie in Bali…. Jaja het leventje als au pair is zo slecht nog niet haha.

Dus daar heb ik super veel zin in!

Liefs van Fenne

Een maand in Australië

Hi there!

Het lijkt alsof ik er nog maar heel kort ben, maar ik ben toch echt alweer een maand weg van huis.

Ik heb het hier super naar m’n zin. Leanne en Damien zijn superaardig en willen me graag van alles laten zien! Zo ben ik vorige week van maandag tot en met donderdag naar hun vakantiehuisje geweest samen met Leanne, Noah, Oliver en Bonnie! Het is maar een heel klein plaatsje gelegen in het binnenland, Bridgetown, wat ongeveer 3 uur rijden is vanaf Perth. Je kan wel merken dat het in het binnenland ligt, want het was meteen een stuk warmer overdag, dus heb ik lekker van het zonnetje kunnen genieten deze dagen. Ze hebben daar een supergroot huis met een niet normaal grote tuin. Het uitzicht wat je hebt is fantastisch!

In het plaatsje zelf is niet zoveel te doen, je hebt er een paar kleine restaurantjes en een aantal winkeltjes. Door het dorpje loopt een klein riviertje, maar dat is dan ook alles, maar ik heb hier een paar gezellige relaxte dagen gehad!

En ja!!!! Ik heb voor het eerst auto gereden aan de andere kant van de weg! Dat was toch wel ff wennen. Alles zit namelijk in spiegelbeeld. Dus ook de richtingaanwijzer. Dus ja, af en toe gingen dan toch de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzer. Het was wel een automaat, dus dat was gelukkig makkelijk! Verder is het wel wennen om rechts achter het stuur te zitten( dus af en toe zat ik een beetje te ver links op de weg). Maar ondanks dit is alles toch goed gegaan haha. Ik dacht onderweg eindelijk een kangoeroe te zien….. wat bleek…. Het was een dode....Helaas dus nog geen levende kangoeroes gezien.

Vrijdag had ik een meet & greet met andere au pairs, dat was heel gezellig. Eerst gezellig wat gekletst en daarna voor maar $6 een pizza gegeten en wat gedronken. Toen nog met 3 andere meisjes de stad in geweest en wat geshopt. We hebben afgesproken om met z’n alle naar het pinguïneiland te gaan.

In het weekend ben ik eerst met Leanne en Damien mee geweest naar een verjaardag. Dat gaat er toch wel weer anders aan toe dan in Nederland. Zo is het namelijk heel normaal om iets mee te nemen qua eten en/of drinken. En is het onbeleefd als je niets meeneemt. En ze hadden natuurlijk een grote ‘’birthdaycake’’

Na de verjaardag hebben Leanne en Damien me afgezet bij het station en ben ik richting de stad gegaan om daar gezellig wat te eten met Jady ( een Nederlandse au pair). We zijn eerst richting Kingspark gelopen en hebben daar wat gedronken. Inmiddels werd het daar al donker, dus hadden we een mooi uitzicht over ‘’Perth by night’’. Toen op zoek naar een restaurantje waar we lekker wat konden eten. Uiteindelijk uitgekomen bij een soort van cafeetje.

En ook het ‘’uiteten gaan’’ is hier anders. Zo bestel je aan de bar wat je wilt drinken en wat je wilt eten. Je krijgt dan een nummertje mee en als dat begint te knipperen kun je je eten ophalen aan de bar…. Maar we hebben lekker gegeten ( de bekende fish & chips)en een gezellige avond gehad.

Zondag was een lekker rustig dagje! Het weer was weer wat minder dus besloot ik om met Bonnie naar het hondenstrand te lopen. Dat bleek toch iets verder te zijn dan ik dacht. Maar Bonnie vond het geweldig op het strand en in de zee. Toen weer rustig teruggelopen en na een wandeling van 3 uur was ik gelukkig weer thuis haha.

Afgelopen week was het niets bijzonders en heb ik vooral voor Noah en Oliver gezorgd. In het weekend had ik afgesproken met nog een Nederlandse au pair in Hillarys, wederom een super mooi plaatsje! Daar hebben geluncht en samen hebben we plannen gemaakt om met nieuwjaar richting Sydney te gaan en daarna voor een paar dagen naar Melbourne. Dus waarschijnlijk vier ik nieuwjaar in Sydney wat me superleuk lijkt!

Ik ben naar Hillarys gefietst, wat ongeveer 30/40 minuutjes fietsen was. Dat vond ik zeker niet erg, want de hele weg was langs de zee en het strand en zo heb ik kunnen genieten van het mooie weer en het mooie uitzicht over de zee! Vandaag ben ik naar t strand geweest om even lekker te relaxen en te genieten van al het moois hier!

Verder heb ik al een aantal dingen op het programma staan. Zo ga ik volgende weekend samen met Jadynaar Rottnest Island (ff googlen, want datziet er super uit

Wink
) waar we gaan snorkelen en lekker relaxen.

See ya!

P.s Als jullie het leuk vinden om op te hoogte te blijven, kunnen jullie je e-mail adres invullen en krijgen jullie een mailtje als ik weer wat geschreven heb :)

De eerste 2 weken!

G’day!

De komende tijd ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Australië. Ik ben niet zo goed in het schrijven van verhalen dus het zullen geen uitgebreide verhalen zijn, maar ik ga mijn best doen.

Have fun reading!

Het lijkt alsof ik net ben aangekomen, maar ik ben toch echt alweer 2 weken in Perth! Dus dacht ik, tijd voor een update.

Ik kwam zondag 3 oktober om 17.30 aan in Perth. Op het vliegveld zijn er strenge controles. Ik moest namelijk eerst door de douane, nadat ik mijn koffer gepakt heb door de volgende security en jawel nog een keer werden mijn spullen onderzocht door een speurhond.

Maar natuurlijk kon ik zo doorlopen naar Leanne en Damien, die daar op me stonden te wachten! Ze hadden me meteen meegenomen naar een pizzeria waar we lekker gegeten hebben. Ik heb ook meteen de oma ontmoet, die hier bijna dagelijks over de vloer komt!

Dus daar was ik dan, in Australië. Doodmoe van de lange reis besloot ik om maar meteen m’n bedje op te zoeken.

Maandag begon het ‘’echte’’ leventje dan wat vooral bestaat uit het helpen bij het verzorgen van de twee kindjes, Noah en Oliver. En daar heb ik het best druk mee. Ze krijgen namelijk om de 3 uur een flesje.

De eerste week heeft Leanne me van alles laten zien. Ze heeft me een aantal mooie parken, winkelcentra, de hondenopvang waar ze werkt, de stad, maar het belangrijkste…. Het strand laten zien! Ik heb vanuit het huis een mooi uitzicht over de zee, want de zee is maar 20 minuutjes lopen

Smile

In het weekend ben ik vrij en afgelopen weekend ben ik dan ook een dagje naar het strand geweest. Heerlijk weer gehad! Zondag ben ik met de bus naar de stad gereden waar ik een kijkje ben gaan nemen bij de ‘’swan river’’ ! Erg mooi!

En zo was het weekend alweer voorbij!

Afgelopen maandag hebben Leanne en Damien me Kingspark laten zien. Dat is een groot park met uitzicht over de stad en de rivier! Wederom weer een mooi uitzicht!

De rest van de week stond vooral in het teken van Oliver en Noah, dus stonden er maar kleine uitstapjes naar de winkel of het park op het programma. Vrijdag ben ik naar de Ikea geweest (ja, die kennen ze hier ook, met de zweedse gehaktballetjes

Tongue Out

Dit weekend had ik afgesproken met een andere Nederlandse au pair. Samen zijn we naar het strand gegaan en hebben daar in een strandtentje geluncht. Dat was erg gezellig.

Vandaag is het weer wat minder, dus een goed moment om iets te schrijven voor op mijn blog!

Nou dit was het dan wel weer, als het goed is (ik ga mijn best doen) zien jullie over een tijdje weer een update!